Laatste dag Big Island

23 september 2018 - Kehena Black Sand Beach, Verenigde Staten

De tassen staan al klaar, morgen vroeg om 7.30 uur moeten we weg rijden, want de vlucht is een uur vervroegd naar 12.29. En het is maar 2,5 uur rijden naar het vliegveld. Wel al ingechecked. Daarom vandaag weinig gedaan, eerst naar de Rainbow falls geweest, welke een enorme tegenvaller waren, vergeleken de andere watervallen die we gezien hebben. Maar je moet ze gezien hebben. Daarna zijn we naar een goed snorkel plek gaan zoeken bij Hilo. Op 2 plaatsen hebben we dat gedaan. Weer veel visjes gezien. Het probleem alleen bij Hilo was dat er koude rivieren ook de zee in kwamen, waardoor het zicht nogal troebel was en het water af en toe ook ontzettend koud. Maar toch nog lekker gezwommen. Daarna lekker gegeten in een restaurantje in Pahoa, we wilden pizza gaan halen, maar die was gesloten. Toen maar dit restaurant Koloe’s genomen, wat er van buiten niet uitzag, maar van binnen poepie chique . Er was iemand voor de parkeerplaats, die wees waar je je auto neer moest zetten en deed de deur voor je open. Wij stonden natuurlijk eigenlijk weer niet op de juiste plaats, dus bij ons werd dat niet gedaan. Ook was er een veranda waar je kon eten. Dus René ging meteen de veranda op en werd meteen terecht gewezen dat dit niet de bedoeling was en dat hij via de openslaande deuren naar binnen moest en zich moest aanmelden en dan naar een tafel gewezen werd. Dit werd ons verteld door de jongen van de auto. Eenmaal binnen gekomen werden we onthaald door de gastheer, die vroeg of we gereserveerd hadden, nou dat hadden we niet. Werd er weer een andere dame bijgehaald die moest gaan kijken of er nog ergens een plaatsje voor ons vrij was buiten. Ja dat was er, dat hadden wij ook wel gezien. Werden we door een andere dame naar onze tafel gebracht. Linnen tafelkleed en linnenservetten. Tegelijkertijd werd de kaart overhandigd en na een kwartiertje werd er gevraagd wat we wilden eten.  Als voorgerecht namen we samen calamari fritti. René kip in teriyaki op zijn hawaiiaans en ik Cocos scrimps . Ik kreeg alleen wat anders, maar dat werd snel recht gezet. We zaten net aan het hoofd gerecht toen er 2 dames op zelfde manier als René zijn entree maakte. Ze werden dus niet geholpen en  de oudste dame is zich maar op de juiste manier aan gaan melden. Op die manier raakte we met ze aan de praat. Het waren moeder en dochter die  er zijn 2en op reis waren. Ze kwamen uit Seattle en Portland en waren vandaag bij het vulcano natl park geweest. Gingen morgen de noordkant op. Ik heb ze nog een paar tips gegeven, waar naar toe te gaan. Na het dessert : banaan in een loempia velletje met ijs. Zijn we weer naar onze cottage gegaan. Daar zitten we nu weer, lekker genietend van de zee, de maan en het gezang van de kikkers en krekels. Morgen vroeg op