Bird refuge center Titusville/ Carneveral National seashore

27 maart 2017 - Orlando Sanford International Airport, Verenigde Staten

gisteren de laatste dag van onze vakantie en er was eigenlijk niets meer wat we wilden doen.  In een van de eerste dagen van de vakantie hadden we het eerste gedeelte van van de A1A gereden naar Titusville, dus ik stelde voor om vanaf Titusville de weg nu te nemen, omdat hij bij het Manatee refuge center verder opgebroken was. Daar naar toe gereden. Een ritje van een uur, dus goed te doen. Onderweg nog bij Shilohs een Mangrove bar gegeten. Het klonk leuker dan het was. We zaten wel erg mooi aan het water/zee. Maar het eten viel een beetje tegen. De heren hadden chickenwings met een sausje, waar zoals gewoonlijk de saus vanaf droop.  Daarna de bedoelde weg opgezocht via de TomTom en naar toe gereden. Er was een nátuurpark. Waar je een entree prijs van $ 10,00 moest betalen, oftewel er was niemand, maar je moest je geld in een envelop doen en in een brievenbus doen. Bij de envelop was een groene hanger die je in de auto moest ophangen. Nergens controle of niets.  We hebben ons netjes gedragen en de storting gedaan. Er waard dan een pad gevolgd, welke eenrichtings verkeer was. En je kon dus je eigen tempo bepalen.  We waren nog geen meter in het park en Dixie zag al een kat, wat later een wasbeertje bleek te zijn. Het begon al goed. Heel veel dieren gezien. Voornamelijk vogels. Was erg mooi en zo'!n rust, ondanks dat er veel mensen rond reden. De dieren die we gezien hebben waren o.a. diverse soorten reigers, pelikanen witte en donkere, alligators, speciale roze lepelaars, slangen, wasbeertje, bold eagle, schildpadden, degenkrab, wilde varkens, gewone krabben, vissen, aalscholvers div. Soorten , kalkoen en als klap op de vuurpijl een Linx (Bobcat)

Een goede vangst dus, qua natuur.  Was ook erg mooi daar en alleen de op het bordje aangegeven otter was dan ook het enige dier wat we niet gezien hebben. Vooral de Linx was natuurlijk geweldig. En ook nog dichtbij ook.  Dank aan de dame die ons vertelde dat we dat park moesten bezoeken. Anders hadden we het misschien ook wel gedaan, maar toch. Uit het park nog door gereden naar het Haul over canal. Waar we de vorige keer Manantees gezien hadden. Nu waren er heel veel vissers dus geen beesten. S avonds hadden we geen zin meer om te gaan eten. Raï had last van de laatste maaltijd. Dus naar de Wallmart gegaan en pizza gehaald. Thuis gekomen de auto schoongemaakt , koffers ingepakt en naar bedgegaan. Morgen vroeg op en naar het vliegveld. Op naar huis