Van de zon in de regen

19 september 2018 - Kehena Black Sand Beach, Verenigde Staten

Vanmorgen wakker geworden met het mooiste weer van de wereld. Ik was al om 5.30 uur wakker en heb in mijn eentje genoten van een mooie zons opgang. Vandaag besloten we om een tripje op het eiland te maken en langs de boven kant te gaan. Helaas het stuk naar de hoofdstad Hilo was een eind en moeten we dus stuud rijden ivm de lava. Eenmaal in Hilo aan gekomen zijn we de highway 19 op gegaan en al snel kwam en een scenic route van 4 mijl. Ohh wat was die mooi, watervallen en oerwoud, tenminste zo stel ik mij oerwoud voor. Het ene plekje nog mooier dan het andere. Ik wist niet dat het hier zo mooi kon zijn, word ook helemaal gek hier van de mooie bloemen die hier gewoon in het wild staan. Onderweg kwamen we nog een botanic garden tegen. Maar dat heeft helemaal geen zin hier. Knoerten van bomen wat hibiscussen zijn, orleander en vele andere. Allemaal meters hoog. De weg afgereden en de afslag naar de watervallen genomen. Weet even niet meer hoe ze heten. Geweldig! Ze waren 120 mtr hoog en omdat het daar veel regent veel water. Was een mooie wandeling om te doen. Toen door gereden naar het uiterste puntje van Hawaï , Hali, moesten ins nog haasten want we waren te veel uitgestapt en kwamen anders terug in het donker. Vanaf Hali was Maui goed te zien. Dat ligt redelijk dicht bij.  Via de kustlijn zijn we weer teug gereden en toen via de 200 weer terug naar Hilo. Onderweg tussen de 2 vulkanen begon het alweer te bewolken en binnen notime hoosde het weer. Echt niet normaal meer. Het was stapvoets rijden. Een maal bij Hilo aangekomen was het droog maar zeer bewolkt. We moesten nog naar Pahoa om boodschappen te doen en daar wilden we ook Fisch and chips eten. Die was ons aangeraden door mensen. En ze hadden gelijk heerlijk, we hadden 1 portie genomen en zelfs dat was voor ons 2en veel te veel. In de tussentijd werden we ingehaald door de regenbui. Gehoost heeft het, met bakken kwam het er uit. Nu zitten we weer in ons huisje op het balkon en het is droog. De kikkers kwaken er weer als gekken er op los en het is o zo benauwd. Hier heeft het wel geregend, maar niet zo hard als in Pahoa . Even verder op was een avondmarkt maar daar zijn we maar niet naar toegegaan door de regen. Daar kwam het ook nog met bakken naar beneden. Hopelijk morgen weer beter. O ja René is helemaal omgeslagen en vind het hier toch wel erg fijn.

1. An natter:
    20 september 2018
    Weereen mooi verslag maar jammer van sl die regen maar de te,perstuir

Het is weer een mooi verslag wel jammer van die regen maar de temperatuur is natuurlijk lekker een veel mooie bloemen wij krijgen ook veel regen en veel kouder ongeveer 15graden gemiet nog lekker rn de groetjes van pa en ma