Manatees

12 maart 2017 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Vandaag begon de dag een beetje bewolkt. De gehele dag bij ons huis met zwembad zitten was dus geen optie. En we vertrokken ook na het ontbijt naar het Blue Spring State Park. Een plek waar je Manatees in deze tijd van het jaar tegen komt. Wat de naam al zegt er is dus een bron, water in de rivier is het gehele jaar zo'n 22 graden. En de managers overwinteren er. Volgens zeggen zijn ze er vooral in februari/maart. En dat klopt, volgens de parkwachter waren er die dag 4 stuks gespot. Dus volverwachring hebben we het park betreden. Wonder mooie natuur. En meteen bij een eerste blik op de rivier een manatee. René die net op dat moment de verre kijker ging halen heeft het gemist en verder ook geen manatee meer gezien ook. Wel veel vissen, eentje die wij ook inh eten aquarium hebben, maar dan een meter groter. Daar barste het trouwens van. Van die vissen bedoel ik, verder ook nog een Henk gezien en nog een andere die we in het aquarium hebben, maar dan alleen wat groter. De natuur was erg mooi. Beetje van alles door elkaar, loofbomen en palmbomen met een rivier zo helder. We hebben daar een leuk wandelingetje gemaakt. Totdat we in de verte het hoorden donderen. Een enorme regenbui kwam er aan. Volgens René en Raimo de uiteinden van de sneeuwstorm in Atlanta. We zaten nog niet in  de auto en het begon al te regenen. Aangezien we in de buurt waren, naar Daytona gereden , ff de zee zien.  Kun je ook met de auto op het strand, maar hebben we niet gedaan, vanwege het weer. Wel ff pootje gebaad. Toen zijn we doorgereden naar Titusville, de bedoeling was via een speciale sneenic road. Maar die was afgesloten. Hebben hem wel voor een stuk gereden. Tot we niet verder konden. Daar was een parkeer plaats en kon je Manatees zien. En ja hoor er waren er 4 . Beesten hebben we goed kunnen bekijken. Op de terug weg naar de hoofdweg ook nog een Gordeldier gespot. Liep vlak langs de weg. In Titusville aangekomen op verzoek van Dixie gegeten bij Dixiescrossroad. Vis en schaaldieren waren de specialiteit.  Rekening houdend met de overvloedige maaltijd van gisteren, werd er niet geheel unaniem besloten om maar 1 portie te bestellen voor ons 4 en. En als we te kort kwamen, konden we alsnog bij bestellen. We hebben de specialiteit genomen. En heerlijk nog beter als gisteren. De mannen hebben zich te goed gedaan aan krab. En verder was er stone shrimps en jacobsschelp en kreeft. Een extra portie krab is er nog bij gekomen. Maar gesmuld hebben we. Na de maaltijd naar ons huisje gereden en vroeg naar bed. Hebben allemaal nog een beetje last van het tijdsverschil. Morgen weer vroeg

Foto’s

3 Reacties

  1. Den&Wen:
    13 maart 2017
    Klinkt mooi allemaal ! Hier rustig zonnig lekker voorjaarsweer en iets minder manatees.... wel hoop runderen die campagne voeren... Namens het zooitje uit Bussum een heel fijn gevolg van jullie avonturen gewenst ! Opa, oma, Wen & koters, Den en Cotelet
  2. Marjan:
    14 maart 2017
    Dat klinkt als een goeie dag - leuk dat jullie nog in Daytona geweest zijn - daar heb ik dus ooit gewoond - in de vorige eeuw ..... Op een avond een pizza gekocht en met ons busje het strand op gereden -
    Het was uitgestorven zo stil dus ik dacht zou wel effe lekker willen zwemmen - maar ja geen badpak bij me - ach der is toch niemand - kan wel effe skinnydippen -
    ja tóén wás ik nog skinny !
    kom ik het water uitlopen zie ik alle flats die over het strand uitkijken - Hoppa - ik was dus niet alleen Hoor ik de volgende dag op het nieuws dat er witte haaien gespot zijn voor de kust van Daytona Heb me nog effe afgevraagd of dat op mij sloeg ?!?!!!!????
    Effe later staat het hele strand van noord tot zuid VOL met auto's ?????? Vroeg aan iemand wat er gaande was - de Spaceshuttle kwam langs Daytona vanaf Cape Canaveral We wisten niet eens dat dat die dag zou gebeuren - Hoppa spaceshuttle gaat de lucht in en half uurtje later is hele strand weer leeg -
    Ut was een Heule vreemde dag dus.
    Veel plezier nog !!!!
  3. Bart en Retty.🌸:
    16 maart 2017
    Lieve Betchen, van harte gefeliciteerd.dikke kus van ons. Maak er een mooie dag van.