Montagu

5 oktober 2013 - Montagu, Zuid-Afrika

Gisteren hadden we niet zo mooi weer, beetje sombertjes. Zijn naar een soort dierentuin geweest en hebben in Oudtshoorn gewandeld. Lekker rustig aan gedaan. S'avonds hebben we een rondrit op Buffelsdrift gehad, maar vanwege het donkere weer hebben we daar weinig va kunnen genieten. We hebben ook al een extra warme trui gekocht , want het was echt koud. Rene had er al de pest over in, want we moesten in onze super de luxe, maar toch een tent overnachten. Toen we in de tent kwamen, hadden ze de verwarming al aangezet en ook de elektrische dekens. Het was eifgenlijk stervens heet in die tent. Gauw alles dus uitgezet. Vooral de dekens. Je werd er gewoon beroerd van. Van morgen werden we wakker met een stralende zon en weer erg lekker weer. Na het ontbijt zijn we onderweg naar Montagu gegaan een schitterende weg, door de bergen. Ik wist niet dat zuid Afrika zoveel bergen had. Montagu, bekend door zijn wijnen. Is een een stadje waarop de zaterdag helemaal niets te beleven valt. Om 14.00 uur is het volledig uit gestorven, vooral als er een wedstrijd is van het zuidafrikaans rugby elftal tegen new zealand. Iedereen is van straat af. Wij zitten in een soort appartement. Zeer luxe ingericht met witte meubelen en een kookeiland. Toe we de eiegenaresse hier heel veel complimenten over maakten, wilde ze een knuffel van ons.en was ze danig ontroerd. Wat een complimentje al niet kan doen.  Gaan zometeen kijken of we een maaltijd kunnen scoren. Wat moeilijk gaat worden. Want net is de wedstrijd afgelopen en de thuisploeg zuidafrika heeft net verloren. Dus dan zal alles wel gesloten blijven.  Niks geen feest. Morgen op naar de walvissen. Ik ben benieuwd.