Addo elephant park en Schotia game reserve

2 oktober 2013 - Addo Elephant Park, Zuid-Afrika

Vanmorgen werden we om 10.00 uur opgehaald voor een safari in het Addo elephant park en Schotia game reserve. Weer heel wat gezien. Bij de drinkplaats in Addo stonden er zeker 200 olifanten te drinken, spelen en te badderen. Erg indrukwekkend. Dat was eigenlijk ook het enige wat het park te bieden had. Wat zebra's en verder olifanten, olifanten en nog eens olifanten. De ranger vertelde ons, dat ze het park getart waren met 11 olifanten en dat dit dus de nazaten hiervan waren. Er was dus ook nog eens een hele grote inteelt factor. Dit hadden ze proberen op te lossen. Door zo' n 5 jaar geleden 3 bullen uit het Kruger hierheen te halen. Zodat er wat nieuw bloed bij kwam. Na de lunch die we ergens buiten het park kregen. Gingen we naar Schotia game reserve. Een niet zo groot park, maar wel met leeuwen (3stuks) , rhino's (2) olifanten (7), giraffen (10), 2 nijlpaarden en 2 krokodillen. Behalve de leeuwen, waar we er maar 1 van gezien hebben. Hebben we de andere dieren wel allemaal gezien. En natuurlijk heel veel gazelles en div. Soorten bokken in allerlei hoogtes en maten. Hoewel ik dit allemaal zo oppervlakkig op noem was het een erg leuk game park, vooral omdat je de dieren dus erg goed zag. De neushoorns waren zo dicht bij dat Rene ze kon aanraken. Blijkbaar had Bonnie zo heette de neushoorn jeuk en vond ze het nodig om dit op te lossen door aan de auto te schurken. Dit alles gebeurde aan Rene zijn kant en aan Rene zijn opstapje. De ranger waarschuwde Rene om haar maar niet aan te raken, want een onverwachte beweging zou hem zijn had kunnen kosten.. Het was dat het beest niet op schoot kon, maar anders had ze het gedaan. Rene was zelf een beetje onder de indruk van haar hoofd dat vanaf die afstand nogal groot bleek te zijn.
Na alle dieren bewonderd te hebben, hebben we ook nog een maaltijd genuttigd in het park, wat erg leuk was met al die dieren geluiden er om heen en ook nog smakelijk.
Even voor 10 uur werden we weer bij onze lodge afgezet. Behoorlijk moe, want de laatste tijd liggen we er meestal al om 9.30 uur in. Morgen gaan we de tuinroute doen tot aan Oudtshoorn, waar we 2 nachten verblijven in Buffeldrift. Volgens de plaatjes iets erg aparts.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hanneke:
    3 oktober 2013
    Wist niet dat René ergens bang voor was......
    Maar wat een geweldig verhaal weer.
    Vandaag misschien geen dieren in de tuinroute???
    Heel veel plezier, ben weer benieuwd!
    Zit er eigenlijk tijdverschil tussen ons en jullie??
    Liefs Hanneke en Jos
  2. Marjan:
    3 oktober 2013
    Hey neef en nicht,
    Geweldig om je verslagen te lezen - kan niet wachten tot ik de foto's kan zien. Heel indrukwekkend vanuit hier kan je nagaan hoe 't in 't eggie moet zijn.
    Geniet nog even
    Dikke knuffel