Nog weer een mooiere locatie

1 oktober 2013 - Addo Elephant Park, Zuid-Afrika

Vandaag om 10.00 uur uit gechecked in Graaf Reinet en op naar het volgende plaatsje. Sunland, het plaatsje doet al vermoeden zonnig. En dat klopt de gehele reis heel mooi weer gehad volgens zeggen zou het vandaag zo'n 30 tot 35 Gr. Worden. Aldus echt een Sunland. Onderweg was er niet veel te zien. Een vrij eentonige weg, moet ik zeggen. Hoewel alles wel groener werd. De streek waar we nu naar toe zouden gaanword gekenmerkt door zijn citrus vruchten. En jawel hoor zo'n 25 km voor aankomst de eerste citrus plantages. Het ruikt hier dan ook heerlijk naar sinaasapelbloesem en citroenen. Ik had van deze locatie erge hoge verwachtingen en deze zijn volledig waargemaakt. We zitten hier op een landgoed, tussen de plantages heerlijk op een veranda. Rene rookt zoals het hoort een sigaartje en we lijken uit over de tuin, citrusbomen, zwembad enz enz.
Er zijn in totaal 6 gasten, en het geheel telt 8 gastenkamers. Vanavond wordt er eten voor ons klaar gemaakt door 1 van de eigenaren. Ja ja het is hier afzien. Morgen heeft Rene wederom een game drive gereserveerd, want we willen nog steeds leeuwen zien. Deze drive gaat de hele dage duren. S'morgen worden we om 10 uur opgehaald, gaan we naar Addo elephant park , lunchen en dan gaan we smiddags naar Shamwari en Amakala game reserves. En dan ook nog een avondmaaltijd in de Bush. We schijnen tegen 10 uur s'avonds ook weer in onze guest house terug te komen. Jullie merken het al, morgen hebben we het zwaar :)
Vanavond zullen we waarschijnlijk naar een sterrenhemel kunnen kijken zonder licht van de aarde dus het zal wel indrukwekkend worden.
Onder deze zware omstandigheden zal ik aan jullie denken

1. Hanneke:
    1 oktober 2013
    Ik heb echt met jullie te doen hoor! Zo in beslag genomen worden door allerlei activiteiten en bezienswaardigheden.....Maar echt wel gaaf hoor.Jullie kunnen straks ,als jullie thuis zijn,volgens mij een natuurfilm maken.
    Veel plezier morgen en hopen op een paar leeuwen!
    Liefs Hanneke en Jos
  2. Marjan: