Kaapstad

10 oktober 2013 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Gisteren zijn we aangekomen in Kaapstad. Wat een grote stad, groot is zwak uitgedrukt. Wat een enorm grote stad. Ik heb begrepen dat er zo'n 20 miljoen mensen wonen. Dat zegt dus genoeg.  De reis naar Kaapstad vanuit Stellenbosch ging erg snel. We waren er binnen een 1 uur. Toen we bij het hotel aan kwamen, waren we daar niet erg blij mee. Heel veel zwervers e.d. En een eind van het Waterfront, hoewel er in de beschrijving stond dat het dichtbij was. Een ander hotel dus op gezocht en al snel wat gevonden. We zitten nu erg dichtbij het Waterfront, sterker nog we zitten eraan vast. Een erg mooi hotel, met heel veel service. We wilden naar de Tafelberg en de conciërge van het hotel raadde ons aan, omdat meteen te doen, want het was erg helder. Hij zou meteen wel even tickets en vervoer regelen om 15.00 uur stond de shuttle klaar en waren de tickets geregeld. Om 17.30 uur werden we dan weer opgehaald.  Het uitzicht vanaf de tafelberg was geweldig, we konden zelfs tot de Kaap kijken. Zo helder was het. We hebben heerlijk op de tafelberg gewandeld. Die eigenlijk helemaal niet zo groot is , binnen 1,5 uur heb je de heleboel gehad. Het stomme is dat hij dus echt vrij vlak is. Om 17.30 uur stond de shuttle op ons te wachten en werden we weer naar ons hotel gebracht. S'avonds hebben we op aanraden van de conciërge ergens gegeten, maar dat vonden we tegen vallen.

Vandaag hebben we na een zeer uitgebreid ontbijt en een zwempartij met een Hopp on - hopp off bus door Kaapstad gereden. En dus een groot gedeelte van de belangrijke dingen van Kaapstad gezien. Tevens heel veel te weten gekomen va de apartheid enz. Daarnaast zijn we ook naar het aquarium geweest.

Morgen gaan we naar Robbeneiland. Ben benieuwd zal waarschijnlijk wel interessant worden. Naar Kaap de Goede Hoop zullen we waarschijnlijk niet gaan, eigenlijk wilden we dat vandaag doen, maar het was vandaag erg mistig en bewolkt. En om nu een stuk te gaan rijden en dan in de mist uitkomen. Dat zagen we niet zitten,

1. Siegie en Anke:
    11 oktober 2013
    Hallo, gaaf zeg de tafelberg. Hebben jullie het staion al bekeken waar het wk voetbal zich afgespeeld heeft. En vinden jullie het waterfront niet iets weg hebben (je eerste indruk St. Fransisco?
    Geniet nog even de laatste dagen en kom gezond weer thuis.
  2. Elsbeth:
    11 oktober 2013
    De wandeling naar de top van de Tafelberg is wel iets langer en dan is hij wel groot hoor. Bovenop inderdaad betrekkelijk klein. Maar wat een uitzicht. Robbeneiland is interessant, maar is ook niet zo groot. Ook mooi uitzicht vandaar uit richting Tafelberg. Veel plezier verder nog.
  3. Betty:
    14 oktober 2013
    Ha die sieg, Anke en Elsbeth
    Ja het Waterfront lijkt heel erg op S.Francisco maar dan wel 10 jaar geleden. Het voetbal stadion is heel erg indrukwekkend. Helaas word het niet meer gebruikt. Dus het staat eigenlijk te verpauperen. Wat ik wel erg indrukwekkend vond was Robbeneiland. Ik had juist gedacht dat het veel kleiner was en dat er alleen maar een gevangenis op was. Het verhaal van de oud gevangene was erg om te horen en te zien. De man had van zijn gevangenschap, welke maar (nou maar) 7 jaar was, een behoorlijke tik overgehouden. Die mensen hebben daar verschrikkelijk geleden.