De laatste loodjes

24 maart 2017 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Nog 4 dagen en dan weer naar huis, tot op heden een heerlijke vakantie gehad en heel veel gezien. Die 4 dagen betekend ook, dat er nog boodschappen gedaan moeten worden voor het thuisfront. En natuurlijk nieuwe kleding aangeschaft moet worden, want dat is hier goedkoper dan in Nederland. Vooral de spijkerbroeken van Levi's  vandaar dat we vandaag lekker geshopped hebben. In eerste instantie wilden we nog naar Cape Carnaveral gaan, want er zou een lancering nog komen. Alleen deze was voor een week uitgesteld. Dus dat ging niet door.

Eerst een poging gewaagd om naar, volgens het boekje , het grootste stopping center te gaan: Pointe Orlando. Half uurtje rijden en toen de grootste teleurstelling van de maand meemaken. Was helemaal uitgestorven. Van de 71 beloofde winkels was niets te vinden. Onderweg waren we al Orlando premium outlet tegen gekomen. Maar nee, die ander moest groter zijn. Dan toch maar naar de Premium Outlet. Aangezien we  ijna zonder benzine stonden  moest er  of getankt worden. Het energie tankstation in Orlando die besloten had mensen wat armer te maken dan nodig was, werd door René uitgekozen. De normale benzine prijs is hier 2,19 de gallon en deze had een prijs van 5,99 de gallon. Zal wel goud in gezeten hebben. Of hebben ze gedacht dat de mensen die hier tanken, zou naast de Outlet wel wat konden missen als ze al zo veel bespaard hebben. En wij moesten nog besparen. Eenmaal aangekomen, bleek het behoorlijk druk te zijn en was het moeilijk om een parkeerplaatsen te vinden. Maar toch gelukt, recht tegenover de Tommy Hilfiger shop. Die ook meteen werd aangedaan en werd leeg gekocht door René. .  Van de Hilfiger door naar de Levi's store. Welke voor René in eerste instantie op een grote teleurstelling uitliep , want omdat hij natuurlijk een aantal kilo's kwijt geraakt is, past hij zijn geliefde 501 niet meer. Dus naar een andere uitvoering gezoch. Zeker 10 verschillende broeken aangehad. Maar niets was naar zij  zin. Uit eindelijk toch 2 broeken weten te scoren. Totdat ik met een oudere  verkoopster het er over had, dat René liever een 501 had, maar dat deze hem niet meer paste. Stretch broeken ging veel beter, waarop zij vertelde dat de 501 ook een stretch uitvoering heeft. Ze ging hem meteen even pakken. En ja hoor precies de juiste pasvorm. En wat bleek ze hadden hem kn 3 kleuren. René zijn dag weer goed. Bij RAimo ging het makkelijker. Die had mazzel en  ons al vrij snel 3 uitstekend zittende stretch broeken. Dixie wilde ook een spijkerbroek, zelfde model als de vorige keer. Maar niet gevonden in haar maat. Ook t-shirts bleken er niet in de juiste maat te zijn. Terwijl er toch genoeg lagen. Vanuit de Levi's store door gelopen naar de Starbucks voor een cappuccino. ( Starbucks of Dunkin Donuts hebben de enige beetje goede koffie hier in Amerika) . Daarna door gelopen naar de Puma shop, want er oest door Raimo en Dixie sport kleding aangeschaft worden. Helaas bij de Puma niets dus door naar de Nike. Daar vonden ze wel wat van hun gading. Bijna alles flink afgeprijsd, alleen Raimo had 2 broeken waar geen 40% korting op zat. Volgens mij de enige 2 broeken in de gehele zaak. Als laatste winkel werd de Ralph Lauren aangedaan. Ook daar werd door beide heren flink geshopt. Al met al een goede besteding van de middag. Nu zat er vlakbij ons huisje een BBQ tent Rosie's   Die er van  uiten heel leuk uitzag. En waar ik al een paar keer overgelegde had. Dat,dat misschien wel eens iets was om te gaan eten. Van het outlet center ook enkele minuten verwijderd, dus geen slecht idee. Wat achteraf wel een slecht idee bleek te zijn. Was wel een bbq tent, maar met een lopend  uffet. En als ik ergens een hekel aan heb, is een lopend buffet. Dus rechts omkeert gemaakt. En Sonny's ingeprogrammeerd, welke op 11 mile  afstand lag. Maar wel helemaal aan de andere kant van Orlando. We hebben er wel erg lekker gegeten.  Spare ribs, de rest was uitverkocht. We wilden ook niets anders, dus dat kwam goed uit.  Op de terugweg bleek het erg druk te zijn op de weg en een behoorlijke file nog gehad, navigatie systeem schee er mee uit, het kabeltje was kapot, dus ook niet in de mogelijk om een andere weg te nemen. Weer thuis gekomen, spullen uitgepakt. Nog even tv gekeken en  u naar bed. Morgen en overmorgen nog even genieten van de zon

1. An van Schaik:
    25 maart 2017
    Passen jullie koffers nog met al die kleding wel weer een leuk verslagbetty heb hem weer voorgelezen voor de hele famielie vonden het ook leuk geniet nog even van jullie vacantie nog heel veel plezier hier is het ook mooi weer als jullie terug komen groetjes xxx
  2. Siegie Anke:
    26 maart 2017
    Heel veel plezier nog de laatste dagen!
  3. Den&Wen:
    26 maart 2017
    Vrachtvliegtuig terug dus.... Enerverende leuke vakantie begrijp ik ! En zo moet het zijn... heeeeel veel fun nog de komende dagen
  4. Annemiek:
    27 maart 2017
    nog veel plezier de laatste dagen en een goede en voorspoedige terugreis
  5. Annemiek:
    27 maart 2017
    zal jullie reisverhalen gaan missen
  6. Elsbeth:
    27 maart 2017
    Goede terugreis. Hopelijk is er genoeg ruimte in jullie koffers voor al die spullen.