Sanibel Island

23 maart 2017 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen eerst gaan zwemmen, waardoor we te laat kwamen voor het ontbijt. René dacht dat het tot 11.00 uur ontbijten was, maar het was maar tot 10.15 uur. Eerst tijdens het zwemmen al problemen gehad met de jacuzzi, die niet wilde starten. En toen we er later voorbij liepen het wel deed. Van de receptie van het hotel kregen we een ander adresje op voor ontbijten. De Blueberry huppeldepup. Was makkelijk te vinden en niet duur. Beide klopten , hebben prima ontbeten, niet duur ( zaten ook heel veel mensen) en was makkelijk te vinden. Na het ontbijt richting Sanibel Island. Eerst nog even ruzie gehad met de route miep. Die ons via de snel weg er naar toe stuurde, terwijl wij binnendoor wilden gaan. Maar uiteindelijk gelukt. Een weg langs de kust, hoewel je de kust haast niet ziet. Door de huizen die er allemaal staan.. we zijn maar 1 keer fout gereden. Sanibel Island staat bekend om zijn mooie stranden en om zijn schelpen, die je daar kunt vinden. In tegenstelling tot een parkeerplaats, die niet te vinden is. Je bereikt het eiland via een tol brug. Bij het eerste plekje strand hadden we de auto neer gezet, maar we vonden allen dat dit nog niet de juiste plek was en toen zijn we doorgereden. Ook het zeewater was daar erg koud en volgens Rene was de Golf van Mexico warmer . Dus doorgereden naar Captiva en uiteindelijk na heel veel zoeken en vragen van Rene of we ergens mochten parkeren op het strand aangekomen. Geen schelp te zien. Wel hele donkere luchten. We zaten nog geen 10 minuten op het strand en zee. Dat het begon te onweren. Wij snel uit het water en nog voordat we het strand afwaren. Begon het al te regenen. Voordat we bij de auto waren en ons omgekleed hadden, was er gewoon een wolkbreuk. Met bakken kwam het er uit. De straten stonden blank. René wilde de man die zijn parkeerplaats ter beschikking stelde nog even bedanken, maar was eigenlijk niet te doen.  Hij kwam terug met een adresje waar je goed kon eten. Dat was op nog geen kilometer van ons en daar zijn we dan ook naar toe gereden. Nog steeds regende het pijpenstelen. Een prima restaurant was het, zaten aan het water. Niets op aan te merken. Eten meer dan uitstekend. René en Raï hadden een pasta met kreeft en garnalen. Heel erg lekker, dixie en ik een pesto foccia. Ook heel erg lekker. Vanuit het hotel zagen we een dolfijn zwemmen en later een manatee of nog een dolfijn. Daar zijn  de meningen het niet over eens. Na de heerlijke lunch was het ook weer droog en besloten we naar Bowman beach te gaan. Moest je gezien hebben volgens het Florida boekje. En ja hoor een heek mooi strand, binnen nog geen 10 minuten moesten we weer vluchten vanwege het slechte weer. Op dat moment besloten m dan maar weer terug naar Orlando te gaan. Reis van 3,5 uur. Blijkbaar had iedereen besloten om maar naar huis te gaan, want een klein uur hebben we stil gestaan om van het eiland af te komen. De rest van de terug reis liep voospoedig en om ff 9.00 uur zaten we bij de Wendy's om hamburgers te eten.  Vandaar uit terug naar het huisje. Spullen uitgeladen, de wasmachine aangezet en zo naar bed.

1. An van Schaik:
    24 maart 2017
    Wij hebben je verslagen metveel plezier gelezen met de famieli e jullie hebben al heel veel gezien fijn dat jullie zo genieten en rene loopt ook goed mee heel fijn wij hebben hier ook mooi weer 15 gr heerlijk wij wensen jullie nog hele fijne dagen en veel liefs van ons groetjespa en ma