Geen Lesotho

28 september 2013 - Graaff-Reinet, Zuid-Afrika

Qik heb als hoofdstuk geen Lesotho geschreven, want daar zitten we dus niet. Momenteel zijn we in Graaff Reinet, ik weet het 2 dagen te vroeg, maar we waren onderweg naar Lesotho, hadden een overnachting in Clarens en hebbe die nacht regen gehad. Het heeft even flink geonweerd en geregend, en daar door zijn de wegen in Lesotho, die toch al slecht zijn, nog slechter geworden, waardoor het ons heel erg werd afgeraden om daar heen te gaan. Clasens is een heel leuk, erg toeristisch het barste er van de live style winkels, in de middle of nowhere alleen maar van zulke winkeltjes en een babyzaak met stoer en lief kinderen kleding . Prima plaatsje, hebben ook een prima maaltijd gehad, een zuid Afrikaanse pizza en Rene had spangetje, . De reis er naar toe was via een park, ben de naam ff kwijt, wederom heel veel wild gezien, ook de speciale zebra's  die Siegie ook in Lesothe had gezien, . Alleen ze waren niet zo dicht bij . Alleen was er een grote brand in het park. Dus was het erg mistig en van foto's niet veel gekomen.

Gisteren zijn we naar Middelburg gereden, had me hier veel van voor gesteld, maar dit is echt een plaatsje van niets. Was helemaal niets te doen, hebben er gelukkig een geest house kunnen vinden, eerst hadden we een hotelletje, maar waarschijnlijk hadden die al geen 20 jaar geen gasten gehad. Het stonk er erg muf en alles was erg oud.  Maar ...... We hebben er zo verschrikkelijk lekker gegeten, in een soort huiskamer restaurant.

Vanmorgen zijn we naar Graaff Reinet gereden, onderweg zijn we langs Nieu Bestahe gegaan, wederom een dicht road, maar goed berijdbaar. In het plaatsje staat het Owl house , ingericht door Helen Martens een kunstenares die een beetje gek geworden is, en gek geworden is nog weinig uitgedrukt. In het hele huis staan alleen maar bedden terwijl ze er maar alleen woonde. Haar huis staat bekend om de beelden tuin, maar er is eigenlijk geen tuin alleen maar beelden. Het gehele stukje land staat er vol mee. Ze was nog al geobsedeerd door uilen en kamelen. Ze heeft uiteindelijk zelfmoord gepleegd