Tarpon

12 maart 2017 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

onze eerste dag in Florida hebben we grotendeels in de auto door gebracht. Ieman het  plan op gevat om naar de kust te gaan en blijkbaar had heel Florida dat plan opgevat. Jeetje wat een files hebben we gehad. Vanaf Kissimee tot en met Tampa alleen maar files. In St Petersburg bleken , na het lezen van een plaatselijke krant , Grand prix van St. Petersburg te zijn. Dus daar niet naar toe, via de kaart een anders plaats gevonden aan de kust. New Port Richey. Eenmaal daar aan gekomen, bleken we niet bij de kust te kunnen komen. We hadden toen al een uur rond gereden. Eerst hadden we de Beachroad in de navigatie in getypt , dat bleek een nudisten strand te zijn. Waar volgens Dixie alleen maar nakende mensen liepen.  Uiteindelijk na vragen kwamen we in Tarpon terecht. Een heel leuk vissers dorp, bekend om zij spons duikers en de Grieken die daar voor gekomen zijn. Veel Griekse restaurantjes en winkeltjes. Ook Griekse beelden , alleen maar Grieks, Grieks en nog eens Grieks.  'S avonds hebben we in het waarschijnlijk enige niet Griekse restaurant vis gegeten. Enorme porties, maar heerlijk. René heeft zijn favoriete Krab gegeten. Maar het was zo veel dat hij het echt niet op kon. En dat wil wat zeggen. Restaurant om te onthouden. Waarschijnlijk deed iedereen dat , want er waren wachttijden van 2 uur . Dat was wel te moeite  van te wachten waard . Toen weer een terug reis van een 1,5 uur , de heen weg was maar 4 uur . Moe maar voldaan ging iedereen naar bed. We zijn nog niet helemaal gewend aan de 6 uur tijds verschil

1. Marjan:
    12 maart 2017
    Nou dat was een geslaagde 1e dag zou ik zeggen - een hoop gezien en beleefd - files - files - files - vissers - vis - krab - volgevreten en voldaan
    Was Daytona Beach geen optie ? Daar kan/kon je zelfs met de auto het strand op rijden - groot strand - maar tijdens de autoraces wil je daar ook zéker niet zijn !!!
    Of tijdens springbreak ook afrader !!!
    Geniet ervan - temperatuur zal wel lekker zijn - zal effe checken met m'n achternichtjes die in Daytona wonen -
    Nog een aanrader >>>>>
    Spreek uit eigen ervaring
    Tubing op de Itchetukney ? river - zo leuk ik stuur je de link door.
  2. Marjan:
    12 maart 2017
    the Ichetucknee River.
    Ik had wat info op foto's gezet maar kan die hier niet op krijgen - stuur ik wel via messenger door
  3. Mikael:
    16 maart 2017
    Top dat wij er ook voor worden uitgenodigd.....Moest van iemand horen dat je weer een reisblog aan het maken was
  4. Elsbeth:
    16 maart 2017
    Betty van harte gefeliciteerd. Een fijne dag.