Universal Studios

16 maart 2017 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

2 dagen zijn we daar geweest. 2 dagen roller coasters, rides en 3D films, rides en 3 d films, rollercoaster en 3D films. Waterattrakties enz enz. We hebben ons vermaakt. Op aanraden van Raimo en Google was de maandag de minst drukke dag en dat klopt. Dinsdag was druk en het schijnt dat de rest van de week het nog erger is. Wachttijden van 1 a 2 uur is dan gewoon. Dat hebben wij niet mee gemaakt. Alleen bij de Minions is het steeds erg druk. Waarom weet ik niet. . Daar zijn de wachttijden constant 2 uur. Hebben we dus nog steeds niet gedaan. Wel hebben Raimo en ik de Rip Ride Rocket gedaan. René en Dixie hebben op ons staan te wachten. Wil je weten hoe die gaat? Ff Googlen . Had het in mijn rug voor die tijd, na de rit was blijkbaar alles los geschut en had nergens geen last meer van.  Daarna nog eens The Mummy gedaan, daar was Dixie wel bij. Om 11.00 uur konden we naar iets van Jimmy Parson. Wisten niet wat het was, maar bleek achteraf een 3D ride te zijn, waar René toch wel een beetje misselijk uit kwam. Moet zelf toegeven dat ik het ook niet echt fijn vond. Toen door naar de Zwijnstein expres. De trein uit de Harry Potter films en boeken. En het station King Cross 9 3/4 , wat hebben ze dat goed na gemaakt. Ook het verdwijnen in de muur. Er staat een door ruit/spiegel en als je daar door heen kijkt, verdwijnen de mensen die er achter lang lopen in de muur. Precies zoals in de boeken beschreven. Zo knap gedaan. Eenmaal op het perron aan gekomen, wat bij ons maar 10 min. duurde ( later een uur wachten). Stond de trein al voor ons te wachten. Echt zoals in de boeken beschreven. De eerste ronde konden we niet mee, maar je kijkt je ogen uit. Koffers staan er, karretjes met fabel dieren, etc etc. In de trein zelf speelt zich ook een verhaaltje af, zie je landschappen en kom je uiteindelijk bij het kasteel uit en het bebehorende dorp. Precies nagemaakt.  Zo knap. De ride in het kasteel, was heel goed, en knap gemaakt. Je ging alle kanten op. Dit speciaal voor René , die daar zo van houd, maar toch speciaal deze wilde doen. In het hele kasteel kijk je, je ogen uit. Geen stukje muur is kaal, volgens mij. Schilderijen met bewegende beelden. Kranten met bewegende foto's een aanrader om te doen. Vanuit Hogwarts zijn we naar Jurasic Park gegaan. Toch altijd weer een belevenis om die water rode te doen. Hoewel deze al oud is en we hem de eerste keer in 2000 ook al gedaan hebben.  Dat was trouwens de enige Rice die problemen gaf. Een aantal keren die dag was hij er mee gestopt en moesten mensen met boot en al uit het water getekend worden. Net voordat wij aan de beurt waren gebeurde dit ook. Vanuit Jurassic park door naar Skull Island. De nieuwste King Kong attractie. Hadden ze van Harry Potter veel werk gemaakt. Dit overtrof alles , gelukkig was er geen lange wachtrij , een klein uurtje. Tot in de kleinste details hadden ze het verhaal opgebouwd en kwam je uiteindelijk in een zaal waarin een oude sjamaan stond die een verhaal of misschien ons waarschuwde in een taal die niet te verstaan was voor King Kong, tenminste dat neem ik aan. Veel trom geroffel, vuur etc etc. . Die sjamaan (pop) keek je aan , Hand bewegingen alles klopte, bijnemen van de bezweringen draaide de ogen weg. Was niet iets voor kleine kinderen , hoewel je ze er wel zag. Met max. 72 personen ging je in een auto, bestuurd door ook een robotpop , niet van echt te onderscheiden. Moest je een 3D bril op zetten en kreeg je een ride met film. Van alles gebeurde er aan allebei de kanten , wat dus inhoud dat hem minstens 3 keer moet zien. De eerste keer kijk je alle kanten uit , dan 1 keer naar links en 1 keer naar rechts. Wij hebben nu 2 keer gedaan. Vanuit Skull Island, hebben we omdat het einde van de dag inzicht kwam nog 2 water rides gedaan, dit maal zonder Dixie, die wilde niet nat worden. Bij de eerste werden we al nat. Vooral René, maar bij de 2e (Popeye) werd vooral René nog eens extra ondergedompeld. Net op het moment dat hij dacht alles is voorbij kreeg hij gewoon honderden liters water over zich heen. Die kop van hem!  Raimo en ik kwamen niet meer  bij.  Zoals iemand loopt die in zijn broek geplast heeft liep hij het park uit. 'S avonds hebben we een steak gegeten. Bij Longhorns . Moe maar  voldaan daarna naar bed gegaan.

1. Marjan:
    16 maart 2017
    Whoahahahahaha
    Goed verhaal
    Fijn dat jullie genoten hebben
    Sommige dingen vind Ik wel leuk maar niet alles in zo'n park
    Zeker dat natte ritje van René niet
    Hahahahahahahaha is een leuke voor een filmpje - sorry René maar dat had ik wel willen zien
    Op naar het volgende verhaal ....