Aftellen

19 augustus 2014 - Johannesburg South, Zuid-Afrika

Vanmorgen uitgechecked uit ons rampen hotel. Ze hadden er geen enkel probleem mee en begrepen het helemaal.  Op de vraag of ze ons serieus namen werd niet geantwoord. Ontbijt hebben we daar ook niet gekregen, moesten we extra voor betalen. Met de wetenschap van de vorige avond hebben we deze maar afgeslagen.  Ik loop de hele dag al met pijnen de rug, want de bedden waren niet van een uitzonderlijke kwaliteit. Mikael en Mathilde hadden vanmorgen om 8.30 uur al een koude douche, en dat kan wel kloppen, want Rene en ik zaten in kamer naast hun en wij hadden om ff 8.00 uur al kouder water en moesten we de koude kraan al niet meer open hebben. Al met al een hotel om nooit meer te vergeten en ook eentje die we nooit iemand anders zouden aanraden. Kijk we hebben een vies huisje gehad, maar als deze schoongemaakt zou worden, was er niets op aan te merken. Verder hebben we een paar keer niet zo goed gegeten. Maar het hotel van afgelopen nacht sloeg alles. Alleen Rene heeft goed geslapen en de rest maar zo zo. Vincent en Raimo hadden problemen met een koelkast die heel veel lawaai maakte. De stekker er uit getrokken en het probleem was gedeeltelijk opgelost, hoewel de kamers wel erg gehorig waren en de heren dus precies konden horen wat er op de gang gebeurde en wij de gesprekken van Mikael en Mathilde letterlijk konden horen. Was er niets maar dan ook niets aan te merken. Ontbeten hebben we in het winkelcentrum aan Oxfordstreet, lekker croissant en yoghurt met vers fruit en muesli, een paar uur hebben we daar rondgedoold en winkeltjes gekeken. Na de lunch (sushi) zijn we dan ook vertrokken naar het aviator hotel. Welke we bereikt hebben via een toeristische route in en door Johannesburg.  Wisten jullie dat Johannesburg een Chinatown  had? En een best wel grote.  En verder zijn we door de rijke buurten gegaan, maar ook door hele armen.  3 golfterreinen  heb ik gezien, de een nog mooier dan de andere.  We hebben heel Johannesburg gehad, alleen het centrum niet. Nu zitten we lekker met een glaasje water op het terras. Morgen gaan we naar huis en we hebben het erg leuk gehad, maar ik geloof  dat we ook allemaal weer blij zijn dat we naar huis toe gaan. Morgen gaan we richting Dubai en dan door naar Düsseldorf. Waar Dixie ons om 13.35 donderdag komt op halen.

1. Nel van veenn:
    19 augustus 2014
    Wij zijn ook blij dat jullie weer heelhuids terug komen en een goede reis gewenst tot donderdag gr van ons
  2. Esmée:
    19 augustus 2014
    Dank je wel Betty voor je leuke verhalen de afgelopen vier weken. Je hebt ons ook een stukje door Afrika meegenomen en de foto's die Raimo ons heeft gestuurd zijn adembenemend. Deze indrukwekkende reis zullen jullie inderdaad niet snel vergeten. Wij wensen jullie nu vooral een goede terugreis naar Nederland. Het laatste stukje met de auto is in ieder geval goed geregeld!! Vriendelijke groeten van Rob en Esmee
  3. Cora:
    19 augustus 2014
    Alvast een hele goede en vlotte reis gewenst. Was leuk om jullie zo te kunnen volgen. Dank je wel Betty.
  4. Jos en Marianne:
    Hallo allemaal,

Wat hebben jullie veel beleefd. Een prachtige reis en wij hebben mogen mee genieten. Het was fijn om de verslagen te lezen. Dank jullie wel. Wij zien uit naar jullie thuiskomst. Een hele goede terugvlucht en tot donderdag in Horssen. Groetjes Jos en Marianne
  5. Remie:
    19 augustus 2014
    Goede en plezierige thuisreis.
  6. Siegie Anke:
    19 augustus 2014
    Wat een belevenissen, de jongens en Marhilde hele ervaring rijker! een hele fijne terugreis gewenst lieve mensen,Die zo te lezen heel wat uurtjes in beslag gaat nemen met die tussenstop.
    Wij zien jullie snel.
  7. Marjan:
    20 augustus 2014
    Lieve familie, we keken elke ochtend bij het ontbijt uit naar je verhalen die ik dan voorlas hahaha fijn dat jullie het leuk gehad hebben maar naar huis gaan is ook altijd fijn. Wij gaan ontbijte en pleite - het zit er voor ons ook weer op - La Belle Italia - ik ga het missen - goeie reis, veilig thuis komen. Tot gauw. Knuffels Marjan, Peter en Merlino xxx
  8. Marjan:
  9. Maria en Tom.:
    20 augustus 2014
    Dank je wel voor het mogen volgen van jullie vakantie. Wij hebben van je verhalen genoten. Wij wensen jullie een goede terugreis en tot vrijdag.
  10. Bart en Retty.🌸:
    20 augustus 2014
    Mooie verhalen, dank daarvoor. Ik heb ze met plezier gelezen.
    Ik ben blij dat jullie zaterdag 30 aug.met ons, Siegie en Anke gaan uit eten en hoop dat het lekker zal zijn!!!! Voor straks een goede reis en tot gauw! lieve groet Retty
  11. Hanneke:
    20 augustus 2014
    Lieve allemaal, een hele goede terugreis en bedankt coor alle verhalen. Het voelt alsof ik zelf een beetje op vakantie ben geweest. Vakantie is fijn maar thuiskomen heeft ook wel weer wat.
    Tot gauw, liefs, Jos en Hanneke