Bend

6 september 2018 - Bend, Oregon, Verenigde Staten

Vandaag  wederom een mooie route, met waarschijnlijk mooie uitzichten. Maar niet veel van mogen genieten. Ook in Oregon zijn nu bosbranden, waardoor de zon verduisterd was door alle rook vorming. Op onze weg waren er 2 , daarbij de branden in Californië. Weinig zicht dus en ook een brandlucht. Jammer want er was veel te zien. We zijn van Springfield naar Bend gereden. Via de Mckenzie pass. Ons was verteld dat we door 5 verschillende landschappen zouden gaan. Dat klopt gedeeltelijk. Ik heb er maar 4 gezien. We hebben loofbossen gehad, naaldbomen, lavalandschap ( wat erg indrukwekkend was) en prairie landschap. We zouden ook onderweg woestijn zien, maar die heb ik gemist. Komt misschien door de bosbranden. Om 3 uur waren we al in Bend. Heel snel een hotelletje gevonden. En de rest van de dag doorgebracht in Bend. Moesten volgens de eigenaresse van het hotel naar het nieuwe centrum van de stad, want dat was veel gezellige dan downtown, maar blijkbaar had die geen smaak. Want er was echt geen barst aan. Een groot winkelcentrum waar niemand was. Na een uurtje daar rondgeslenterd te hebben toch maar naar het oude stadsgedeelte gegaan. En ja hoor veel leuker. Veel terrasjes en oudere straatjes. Ik had gehoopt een beetje western achtig, maar helaas was dat niet het geval. Meer jaren 50 was het. Met zo’n oude bioscoop enzo. Bij het park aande rivier waren allemaal banken en stoelen en iedereen zat daar lekker te chillen. Een bierbrouwerij had daar een standje gemaakt en verkocht er bier. Er was nog een standje met hotdogs e.d. , echt heel knus. Een paar uur daar lekker gezeten heerlijk met het uitzicht op de rivier. Daarna nog door het stadje gelopen en gaan eten bij Wall 900. On Amerikaans lekker. Was er ook erg druk. René had uiensoep en ik carpaccio .  We zaten heerlijk op een terrasje op straat. En ze hadden geen haast. Niet meteen met de kaart komen en niet meteen vragen wat we moeten hebben. Alles heerlijk kalm. Ik denk dat we er morgen weer naar toe gaan. Morgen is het plan om naar de lava velden hier een aantal mijl verder op te gaan en dan weer in dit hotel te blijven.