Oregon coast line tour

5 september 2018 - Springfield, Oregon, Verenigde Staten

Jongens, wat hebben we een mooie route gereden. Volledig langs de kustlijn van Oregon. We zijn begonnen in Rockaway en afgedaald naar Florence. Een hele ruige kustlijn met veel rots partijen en dan weer kleine baaitjes . Het begon vlakbij Killamook waar we in zee een otter zagen, of althans Rene zag hem als eerste vanuit de auto.  Toen we stil stonden zag ik hem ook. Ik dacht eerst dat het een zeeleeuw was. Maar nee een otter.  Daarna nog heel veel pelikanen in formatie vliegen. Zo'n mooi gezicht. De kustlijn volgend kwamen we in Lincoln ( genoemd naar de president) en daar zag Rene wederom als eerste een walvis. Er bleken er 10 te zitten, waarvan wij er zeker 6 gezien hebben. Het waren grijze walvissen. Jeetje wat gaaf en zo vanaf de kust. Er stonden heel wat mensen te kijken. Een paar dames naast ons, bleken experts te zijn. Ze woonden ook in de plaats. En vertelden ons veel over de beesten.  Sharking, dat ze op hun rechter zijde aan het eten waren. Dan kwam de buikvin als een haaie van omhoog. We hebben zeker een uur zitten kijken zo mooi.  Op een gegeven moment waren ze weg en zijn wij ook maar vertrokken. Onderweg in een onooglijk viszaakje  een heerlijk broodje verse krab gegeten. Ze waren in een grote bak de krab aan het koken, zo vers. De kust heeft verschillende uitzicht punten en die hebben we volgens mij ook allemaal aangedaan. Sommige met uitzicht op een vuurtoren en andere weer op rots partijen. Echt een van de mooiste routes die we gereden hebben.  Onderweg ook nog een Sealions rots gezien met zeker 100 van die beesten er op of erbij. Helaas moesten we bij Florence afbuigen naar Eugene. En daar zitten we nu. Een heel ander landschap. Wel met veel bossen. Maar je kunt zien dat het hier erg warm is geweest. Nu scheelde het zeker al 10 graden met de kust. Gisteren moesten we nog een vest aan. En nu zitten we heerlijk buiten met T-shirtje met korte mouwen. En het is 22.00 uur. Morgen de Mackenzie pass naar Bend. Plaatsje wat bekend staat om zijn bierbrouwerijen. Dus echt wat voor ons.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bart en Retty.🌸:
    6 september 2018
    Een top route zeg. Geweldig om al die beesten te zien. En neem vooral een biertje, jullie mogen er zelfs 2 😂😂proost!😘
  2. Marjan:
    6 september 2018
    Het is wel fijn dat René z’n ogen nog zo goed zijn anders had je het een en ander gemist 🤓😀
    Geweldig dat jullie net op het juiste moment en op de juiste plek zijn om al dat wildleven te ontdekken- toppie hoor -
    Veel plezier nog 🙋🏻‍♀️