Cape st Francis

12 augustus 2014 - Cape St Francis, Zuid-Afrika

Vandaag lekker naar het strand geweest. De zee was wel wat koud, maar dat mag de pret niet bederven. Hier midden in de winter 24 Gr. Ongeveer.  Op het nieuws was het dat het Kaap stad vandaag 26 Gr. was.  Het huisje ligt mooi en is mooi, maar heel smerig van binnen. Overal liggen nog etensresten in laatjes en kasten. De borden hebben we eerst allemaal schoon moeten maken, voordat we het konden gebruiken. Gisteravond hebben we eerst het beddengoed van het bed van Mikael en Mathilde moeten wassen, want er zaten allemaal hondenharen op. We de eigenaar eerst opgebeld met een klacht en hij zou meteen langs komen. Omdat we zelf al aan de was waren hoefde dat niet meteen, maar er zou vandaag iemand langs komen om het schoon te maken. Of er was een misverstand ( ik zie altijd nog het goede van de mens in)  maar vandaag hebben we niemand gezien die hier iets schoon gemaakt heeft, behalve wij zelf. Gaan hier dus een klacht over in sturen. De reis hiernaar toe ging gisteren erg voorspoedig. Alleen moesten we eerst nog even een lenspomp halen, want deze was ik op onverklaarbare wijze kwijt geraakt. Alles nog na gezocht maar helemaal niets gevonden. Ook mijn Uv filter weg. Alleen in zuid Afrika zijn dus bijna geen fotowinkels. Hadden al verscheidene steden afgezocht en nu hadden we in Port Elisabeth een adres opgekregen waar een foto winkel zat. Naar het eerste adres gereden en ja hoor een fotowinkels, maar deze verkochten geen camera's meer.  Al 2 jaar niet meer, maar ze wisten nog wel een ander adres. Daar naar toe gereden, deze verkochten wel camera's maar geen andere dingen, die had wel een ander adres. Daar naar toe gereden, die winkel had er ook gezeten, maar was verhuisd. Maar we moesten naar een soort Mediamarkt. Zat ook maar een paar kilometer van de andere winkels, gelukkig wat dat betreft was het niet van de ene kant van de stad naar de andere.  De hificorner gaf ons een adres op wat een van de oude was.  Maar uiteindelijk bleek de fotowinkel een paar straten verderop te zijn en ja hoor ze hadden een lenspomp in de juiste maat. Ook stond er een 2ehands Canon D40 te koop, met alles er op en er aan. Motordrive, tig batterijen en geheugenkaartjes. Die was dus voor mij.  Moet hem alleen nog goed laten schoonmaken. Hoewel de winkel zei dat ze dat gedaan hadden.  Na mijn overwinning betaald te hebben, waren we binnen een uur in cape st Francis. Het koste alleen even moeite om het huis te vinden en nog meer moeite om de sleutel op te halen. Na ingestalleerd te zijn, zijn we naar de haven gegaan en hebben even lekker gelunched. Rene en ik zijn s'avonds niet uit eten gegaan, zo vol zaten we. De jongens nog wel. In het enige restaurant wat open was, want het was maandag en alle restaurants zijn dan gesloten. Vandaag dus lekker op het strand gezeten en daarna lekker weer gegeten. In het restaurant bij de haven waar we nu zaten, hadden we een uitstekend uitzicht op een groep met mannen, die waren opgepakt voor stropen in zee.  Hun wachtte een gevangenis straf werd ons verteld.

In het Addo elephant Park was trouwens een slachting geweest van Jakhalzen er waren er 21 vergiftigd en ze waren bang dat er nog meer slachtoffers zouden vallen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Siegie Anke:
    12 augustus 2014
    Ach het is toch niet zo erg als je een keer mag poetsen! Je zult het maar afleren in 4 weken!
    Wij lezen de verslagen met veel plezier!
    Ben jaloers!!!
  2. Hanneke:
    12 augustus 2014
    Tjee wat een belevenissen allemaal weer. En echt goor om in zo'n vies huis terecht te komen, bah!!hebben jullie wel genoeg ruimte in jullie koffers om al de aankopen mee naar huis te krijgen??jullie zullen de komende tijd ook nog wel shopping centra tegenkomen.Wat is het programma van morgen? Ben weer benieuwd naar jullie verhalen. Veel plezier en liefs uit Nijmegen.Jos en Hanneke
  3. Jos en Marianne:
    12 augustus 2014
    Hallo daar in het verre land,

Weer genoten van het mooie verhaal. Wij zijn vandaag naar het Openluchtmuseum in Arnhem geweest. Buiten de dorpsgrens maar binnen de landsgrens. Iets dichter bij huis maar de temperatuur is ongeveer hetzelfde behalve dat het hier soms met stevige buien gepaard gaat. Voor morgen weer een mooie dag toegewenst vanuit Druten. Groetjes Jos en Marianne.
  4. Bart en Retty.🌸:
    12 augustus 2014
    Tjonge jonge, heb je vakantie,moet je nog poetsen! Ik zou het niet pikken!!! Ook ik lees met plezier jouw verslagen.Zijn jullie wel terug voor 30 aug. ? ;)
  5. Marjan:
    13 augustus 2014
    Het gaat lekker zo te lezen - alles leuk en mooi (behalve het soppen) én ook nog een camera erbij