De weg naar Graaff Reinet

13 augustus 2014 - Graaff-Reinet, Zuid-Afrika

Gelukkig mochten we vandaag weg uit ons huis. Gisteren hebben we klacht naar Gary gezonden maar nog niets terug ontvangen. Ik had een toeristische route ontdekt naar Graaff Reinet. Over de Baviaanskloof, was maar een omrit van 100 km . Dat leek iedereen wel wat. Er naar toe gereden en toen kregen we een durt road, die zou maar 180 km duren. En als klap op de vuurpijl moesten we ook nog een 4 wheeldrive hebben. Daar konden we niet aan voldoen. 1 uur voor  niets omgereden en dus ook weer het uur terug rijden.  De snellere weg naar Graaff Reinet is langdurig en erg saai. Zo'n 3 uur door de Karoo rijden ( een soort woestijnlandschap) is niet aangenaam en al helemaal niet toen de thermometer naar de 36gr steeg.  Een aantal van ons kreeg dan ook enige mening verschillen.  Dit gebeurde allemaal in Uitdenhage. Bij de Stur's.

de dame die ons bediende werd er helemaal gestoord van. We wisselden van 4 personen naar 2 en toen weer naar 3 en daarna weer 4 en utiteindelijk waren we er toch alle 6. Alleen Vincent en ik waren de vaste kern aan de tafel en de rest wisselde nogal. Maar alles is weer goed gekomen.

onderweg nog een paar olifanten tegen gekomen en verder woestijn woestijn en nog eens woestijn. Wat een verademing is Graaff Reinet dan en het hotel al helemaal. Vorig jaar zijn we er op aanraden van Siegie en Anke daar geweest en nu dus weer.  Zitten heerlijk op het terras aan de borrel (cola, water ) en voor sommige heren een sigaartje en alvast voor te genieten voor het avond eten. Alles is goed als het maar geen vis is, vinden Mikael, Vincent, Raimo en Mathilde.

1. Siegie Anke:
    13 augustus 2014
    Graaf reinet zal voor jullie voelen als thuiskomen.
    Zorgen jullie er voor dat je niet weer ineen privé reservaat terecht komen!!!
  2. An natter:
    13 augustus 2014
    Vandaag hebben pink en bendit een wedstrijd gehouden in muis vangen en wie heeft gewonnen "pinky en ging hem opeten. Hoe vind je dat verder gaat alles goed pa en ma groetjes
  3. Nel van veenn:
    13 augustus 2014
    Ik probeer steeds een reactie te schrijven maar het gaat steeds fout eerst had ik niet op plaatsen gedrukt toen ging de kat er op zitten weer alles weg .ik schreef dat er een paling achter de bank inde kamer lag en hij leefde ook nog we hebben hem in de sloot gegooid misschien leeft hij nog,gr Ma
  4. Marjan:
    13 augustus 2014
    Hey hallo Tante An Ome Ton en Nel zal jullie ook even de groetjes doen uit Italie - nog even over de muis; heeft de hond de muis opgegeten ???? En dan het paling verhaal .... Een levende paling achter de bank
  5. Marjan:
    13 augustus 2014
    Halve tekst kwijt - maar in ieder geval de groetjes van Marjan, Peter en Merlino xxx
  6. Jos en Marianne:
    Hallo allemaal,

Jammer dat jullie dat uur voor niets omgereden zijn. Had een mooie rit kunnen worden. Gelukkig dat iedereen weer heerlijk zit te genieten op het terras en nu maar hopen dat er geen vis op het menu staat. Morgen weer een mooie dag. Groetjes Jos en Marianne.
  7. Elsbeth:
    14 augustus 2014
    Graaff-Reinet is inderdaad mooi. Karoo, de kleine of de grote, heb ik ook allebei gezien, maar toen was het niet zo warm.
    Geniet verder en geen ruzie meer maken hoor.