Everglades

21 maart 2017 - Miami, Verenigde Staten

vanmorgen vroeg op gestaan om een beetje op tijd in de Everglades te zijn. En gelukt even voor 2uur waren we er. nu weet ik ook weer waarom ik de indruk had van Florida waarom de natuur zo eentonig was en niet mooi. Hoe verder we naar het zuiden gingen des te eentonig werd het. Op de route miep stond dat de reis bijna 4 uur duurde en dat was ook zo. Om ff voor 14.00uur waren we in het visitors centre van het Nationale Park Everglades Shark Valley. , Helaas voor ons konden we pas met de tram tour mee om 16.00 uur, dus 2 uur wachten. Deze 2 uur vlogen voorbij omdat er zoveel dieren, voornamelijk vogels , vissen, krokodillen en  alligators te zien waren. Raimo kwam z'n pauwoog cyclides tegen. Er was een soort kanaal naast het visitors centre  waar zoveel te zien was. je raakte niet uitgekeken. De 2 uur durende rond rit was het zelfde , heel veel informatie gekregen over het Park. En heel veel gezien. zo'n 60 krokodillen en alligators. Het verschil tussen een krok en alligator is: verschil van bek, de kleur. een gator is altijd zwart, terwijl een krokodil verschillende kleuren kan hebben. En  een krokodil lacht en, terwijl een gator bescheiden is.  we hebben ook heel veel verschillende soorten vogels gezien. Diverse soorten reigers, ik had niet verwacht dat het zo mooi zou zijn. Alleen geen zoogdieren te zien. dit komt door de Birmese Python die een aantal jaar geleden door een aantal mensen is losgelaten. En geen natuurlijke vijanden heeft en zo vrijspel heeft gehad. in de 20 jaar . 90% van de zoogdieren zijn uitgeroeid door dit beest.  Om 18.00 uur was het de tour ten einde en gingen we naar ons Hotel, Het Miccosukee Resort & Gaming. een hotel in het indianen reservaat. Met gevolg een Casino. Een hotel om te onthouden. prima hotel voor weinig. het eten was wel wat minder en best wel prijzig achteraf. na het eten hebben Dixie , Rene en Raimo wel 3 hele dollars vergokt, ik moest nog wat dingen op het internet zetten, maar ze waren al snel terug. Rene bleef iets langer weg. Maar ook hij was snel door zijn 4 dollars heen. (hij had ook de 2 van mij). Morgen vroeg op en door naar Key West . een ander nadeel van dit hotel was het internet. a , je moet er voor betalen

b. is in eens weg, zodat mijn gisteren geschreven log weg was. en de hele boel was uitgeschakeld. gelukkig heb ik boven geschreven verhaal weer terug gevonden

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Siegie Anke:
    21 maart 2017
    leuk om jullie belevenissen zo te volgen.
    nog veel plezier!
  2. Annemiek:
    21 maart 2017
    Het is zo leuk om jullie te volgen
  3. Betty:
    22 maart 2017
    Dank jullie wel, vind het ook leuk om te doen. en ik weet naderhand ook nog wat we allemaal gedaan en mee gemaakt hebben