De Keys

21 maart 2017 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Vandaag  zijn we vanuit Miccosukee naar de Keys gereden en geëindigd op Key West.  Om mooie rit gehad over de bruggen en de eilanden. Onderweg een aantal keer uitgestapt. Eerst om naar nieuwe sandalen voor René te kijken. Want zijn oude hebben de reis niet overleeft. Gelukkig hadden we een paar extra schoenen mee genomen. Want nieuwe sandalen hebben we nog niet gevonden. Hoewel er onderweg reclame gemaakt werd voor de Sandels outlet , waren het geen outlet prijzen. Wel hebben Dix en Raï water schoenen gekocht, zodat ze ongestoord in het water kunnen banjeren.  Ook onderweg bij een lokaal tentjegegeten. Wat door iedereen als teleurstellend werd ervaren. Het eten viel tegen, zat veel te veel saus op de bestelde spare ribs. Nee, wat dat betreft Bono's staat nog op 1.  Na de maaltijd de eerste parkeerplaats aan het water opgezocht en heerlijk gewandeld door de zee. Het was nog eb maar het water begon al weer hoger te worden. Daardoor heel veel visjes gezien., krabbetjes etc etc. In de bomen op het land een paar grote hagedissen gespot. René was op een gegeven moment weg, die bleek een paar, volgens Raimo Adelaarsroggen gespot te hebben. Deze had hij gezien bij een van de oude bruggen van  het eilandje. Hij kwam ons ook meteen daarna op halen om dit te laten zien. En ja hoor ze waren er nog. Jeetje wat een enorme beesten. Zeker 1,5 meter , misschien nog wel groter. Gelukkig een paar foto's ervan kunnen maken.  Helemaal verrukt hierover liepen we nadat die beesten weg waren naar de auto. Dit gebeurd niet zo vaak dat je zulke beesten zo wild in de natuur ziet. De reis verder naar Key West liep voorspoedig. Het hotel hadden we snel gevonden, meteen ingecheckt en naar de kamer gegaan. Daar hadden we een enorme tegenvaller. We hadden een kamer geboekt voor 4 personen. Maar er was maar 1 bed en een slaapbank. Dit stond niet vermeld bij Booking.com . Op de slaapbank met z'n 2 en slapen zou niet gaan. Er waren geen andere kamers meer vrij. Een probleem dus. Volgens de eigenaar van het hotel stond dit wel op de site  vermeld. Alleen hadden Raimo en ik dit niet zo gelezen. In allernaast heeft de receptioniste een kamer voor ons in een ander hotel weten te boeken. En daar zitten we nu dus. We hebben de kamer in het andere hotel geannuleerd. En dan moet het goedkomen, hoop ik. Eigenlijk is dit een veel beter hotel, maar het andere had meer charme.  S'avonds nog de zonsondergang kunnen bewonderen, ditmaal niet met een wolk ervoor. Zoals 10 jaar geleden. En nu zijn we net terug van het eten, wat nog slechter was als dat van vanmiddag. We hebben nu zelfs geen fooi gegeven. Het voorgerecht was koud. Hebben ze opnieuw moeten warmen. Raimo had een pasta genomen, maar dat dreef in de beter. Als je de pasta omhoog haalde , droop de boter eraf. Als toetje de speciale Key Lime Pie gegeten, wat ook al geen denderend succes was. Lag een beetje zwaar op de maag. Maar we hebben wel vandaag Roggen gezien. Wat morgen gaat brengen , we zien wel, hebben  nog geen plannen gemaakt.

1. Marjan:
    22 maart 2017
    Klinkt goed
    Veel natuur
    Maar niet zulk lekker eten
    Das beetje jammer
    Hier eindelijk heerlijk weer - droog (dan is het al gauw goed) en zonnig
    Ben zelf nooit in Key West geweest maar wel goeie berichten gehoord -
    Veel plezier nog