Glen Canyon

17 oktober 2015 - Hanksville, Utah, Verenigde Staten

Ik wist niet dat dit gedeelte van Utah zo mooi was. Gistermorgen na een uitgebreid ontbijt en even lekker zwemmen onderweg gegaan naar Hanksville. Een plaatsje in het midden tussen Glen Canyon, Canyonland en Capitol Reef. Uit gekozen omdat er nergens anders meer een overnachting plaats meer voor ons was. En....... Omdat Dixie  graag naar het Goblin State Park wilde en dat is maar 20 km daar van daan.  De reis was 120 mile dus dat viel wel mee. Konden alles rustig aan doen. Vandaar ook laat weg gegaan. Nog een tijdje met een van de serveersters van het restaurant gesproken, betreffende het feit dat de Navajo ( en ook de andere indianen stammen) geen geschreven taal hebben en hoe dat kwam? Het meisje studeerde antropolgy, maar ook zij had daar geen antwoord op. Was een interessant gesprek. Vooral omdat zij vond dat een groot deel van de indianen problematiek aan hen zelf lag.

Eenmaal onderweg naar Hanksville een prachtige rit gehad. Dwars door Glen Canyon.  Ongelooflijk mooi. Op vele plaatsen stil gestaan om te genieten. Wat wel heel raar was, tuurlijk kwamen we ander verkeer tegen. Maar als je buiten stond en er was geen auto. Dan hoorde je dus helemaal niets. Je oren suisden ervan. Heel raar. Geen vogeltje, geen beestje, geen wind. Helemaal niets.  Die ongelooflijk mooie omgeving. Dat dit allemaal gebeurd is door erosie van de wind en van de Colorado. Onderweg nog even langs Lake Powell gegaan , was een strand bij. Alleen het waterpeil was iets gezakt. Dus strand was weg.  Met iets gezakt denk ik toch zo'n 30 meters. Met gevolg dat we eigenlijk het meer niets eens gezien hebben. Wel de Colorado stromend door een rivier bedding welke lager lag dan het meer.  Om 14.00 uur kwamen we aan in Hanksville.  Getankt en toen op zoek naar wat te eten. Naast het tankstation was een hamburger tent. Maar eigelijk had niemand zin in hamburger, dus door gereden. Maar..... Op alleen nog een steakhouse na was er verder niets. Het steakhouse was voor vanavond werd al snel besloten. Dus toch maar de hamburgers. Na het eten ingechecked in ons motel/hotel.  Was helemaal uitverkocht. Dus mazzel gehad.  De gehele middag lekker op een stoeltje buiten onze kamer gezeten. Verderwas er okk echt niets te doen in deze plaats.  Het motel wat we hadden is er echt zo een zoals he verwacht in Amerika.  S'avonds gegeten in het steakhouse. We waren er om 19.10 uur en om 19.45 stonden we weer buiten. Zoals altijd weer snel snel snel.  O dat er verder niets te doen was, lagen we om acht uur op bed.  De film Jurasic Park gekeken en de afspraak gemaakt 9 uur ontbijten.