Graeme wedgwood

16 augustus 2014 - Springfontein, Zuid-Afrika

Hier zitten we dan in Springfontein. Ja Danielle, het guesthouse naast de vuilnisbelt. En ja hetbis echt naast een vuilnis belt. Hoewel alles hier een vuilnisbelt is. Dus het valt niet echt op. Het guesthouse is erg mooi , maar de omgeving is een grote bende. Het plaatsje Springfontein is zeker 20 huizen, maar daar heel veel vuil omheen. Onze gastheer Graem Wedgwood is een 1988 geëmigreerde schot,  een oud stock brooker die zijn centjes waarschijnlijk op het droge had bij de beurskrach in 1987 en de boel de boel gelaten heeft. Je kunt aan alles zien dat hij stijl en geld heeft. Er hangt hier ontzettend veel echt kunst aan de muur. We hebben met zilveren bestek gegeten , allemaal erg chique, maar dat voelt niet zo. Over de rit hier naar toe valt niet zo veel te zeggen, erg eentonig. Maar dat weet iedereen die door de Karoo heeft gereden. Daar valt dus ook niet zoveel over te vertellen.

Morgen gaan we naar Bethlehem, is ff kijken of het kindeke Jezus hier ook geboren is. :). We zullen ons trouwens morgenochtend moeten behelpen, want de energie maatschappij heeft namelijk besloten om groot onderhoud te plegen en daarom te stroom af te sluiten tot morgenavond 9.00 uur. Dat kan hier gewoon.  En gebeurt ong. 3 x per jaar en altijd op de zondag. De dag des heren, hoef je toch niet te werken. Er werd dan ook aangeraden om vanavond een extra lange douche te nemen, want er is wel warm water maar er staat geen druk op de kranen. Zoals alle Afrikanen dit doen word dit gewoon geaccepteerd en aangenomen als een voldongen feit.

1. Jos en Marianne:
    16 augustus 2014
    Hallo,

Een heel goed excuus om lekker lang te douchen. Heerlijk!!!!!!!!! Mocht het eten hier ook niet veel zijn ligt er wellicht iets voor jullie op de vuilnisbelt. (Hi,,hi,hi,). Morgen in Bethlehem dan maar een schietgebedje doen voor het avondeten wie weet krijgen jullie dan een goddelijk maal. :-) Veel plezier morgen. Groetjes Jos en Marianne
  2. Nel van veenn:
    17 augustus 2014
    Niet veel te beleven dus de laatste dagen hier is het ook niet lekker meer zo leuk harde wind en regen en een veel lagere temp. het lijkt wel herfst wat willen jullie eten als je thuis komt. Gr ma en de rest.
  3. Hanneke:
    17 augustus 2014
    Hoi!
    Ben heel benieuwd hoe jullie dag geweest is zonder stroom!
    En hoe Bethlehem was.
    Vandaag goed kunnen eten en hopelijk was het eten warm.....
    Hier is er niks aan aan het weer, vies, nat en guur. Het lijkt wel herfst. Geniet van jullie laatste week. Gaat ontzettend snel.
    Liefs Hanneke en Jos
  4. Elsbeth:
    18 augustus 2014
    Bethlehem is een saaie plaats, maar heeft wel een grote supermarkt (beter dan de vuilnisbelt). Ik hoop dat jullie niet teveel last hebben gehad door de stroomonderbreking.
    Goede reis verder.