Twee dagen Graaff Reinet

15 augustus 2014 - Graaff-Reinet, Zuid-Afrika

We zijn nu twee dagen in Graafff Reinet, gisteren zijn we naar het Samara game reserve geweest. Daar waren we vorig jaar geweest en toen zijn we gestopt bij de olifanten poort en dit jaar waren we (lees Rene en ik) vast van plan om verder te gaan. In tegenstelling tot vorig jaar hebben we niet veel beesten gezien onderweg. Alleen bij het ingaan van het Cheetah gedeelte, hebben Raimo en Rene een Cheetah zien lopen. Ik heb wel wat gezien maar of dat een Cheetah was, dat weet ik niet, want ik zat aan de andere kant van de auto en moest op links letten. Terwijl het aan de rechterkant gebeurde. Wel heel veel bavianen gezien. En wat orixen . Uit eindelijk aangekomen bij het olifanten verblijf en door de eerste poort gegaan. De 2e poort stond gewoon open en het danger elephants was doorgehaald. Dit beloofde niet veel goeds. En dat klopte een gewone durt road, niets meer en niets minder. De weg zijn we gewoon uitgereden en je kon wel zien dat er olifanten geweest waren, want er lag nog mest, maar dat was wel oude mest. Aan het einde van de weg kwamen we in Petersburg aan. Wat geen plaatsje bleek te zijn maar een cricket veld. Wel een beetje vreemd hoor zo midden in de Bush Bush een cricketveld.  Het leek er net op alsof het Game reserve opgedoekt werd. Wel hebben we deze keer andere auto's gezien. Deze mensen zwaaiden allemaal zeer vriendelijk naar ons. Ook rangers , blijkbaar vonden ze het zeer normaal dat we er reden. De guestlodges waren wederom leeg , of ze leken in elk geval leeg. Voorzover we konden zien want in tegenstelling tot de vorige keer zijn we daar niet naar toe gegaan, alleen maar langs gereden.  Het was gisteren hartstikke koud , hoewel de voorspellingen erg goed waren, maar de wind was erg koud. 'S avonds zijn we gaan eten in een plaatselijk restaurant Coldstream. Het eten in hotel de avond ervoor was nogal tegengevallen omdat het vlees koud of bijna koud geserveerd werd. Dat werd dus opnieuw klaar maken voor ze.  Het eten bij Coldstream was prima, alleen Vincent had een soort van champignonnen soep besteld, die er niet uitzag en ook zo smaakte. Het leek net op spinazie à la crème maar dan in een soepvorm met een paar paddestoelen er in. Verder had iedereen pizza's echt zuid Afrikaans dus. Maar wel  lekker. Alleen een beetje te veel. Zodat we de volgende keer ( en dat is vanavond) wat minder moeten bestellen.

Vandaag zijn we naar het Camdeboo natl park geweest en naar de valley of desolation. Erg mooi en ook aardig wat dieren gezien, alleen geen buffels, hoewel die er moeten zijn. Tussendoor geluched in een echt Karoo restaurant in Graaff Reinet. Maar het lijkt wel of daar een vloek op rust. Weer koud vlees. Raimo, Mikael en Vincent hadden een soort steak shoarma besteld en Mathilde dit zelfde maar dan in de kip uitvoering, maar bij allemaal was het bord gloeiend heet maar het vlees ijskoud. Die van Mathilde , Mikael en Raimo werd weer opgewarmd. Mathilde en Raimo hadden toen een warm broodje en die van Mikael was nog steeds koud. Dus weer terug. Wat er met het broodje van Vincent gebeurd is weet ik niet, want die hebben we helemaal niet meer terug gezien en die van Mikael ook niet meer. Vincent had dus geen eten tot zijn grote ongenoegen. Want als je aan Vincents eten komt, nou vergeet het dan maar :).

Rene en ik hadden een tonijn sandwiche en nergens last van.  De mensen kwamen een keer hun excuses aan bieden en daarmee klaar.  Het terras waar we zaten, was tevens vuilnis belt, want er stond een man vuil te verbranden, waaronder plastic enzo. Komisch om te zien, maar het stonk wel!!  Omdat we na de lunch het park nog wilden ingaan en Vincent niets gegeten had, werd er besloten om bij de lokale Spar wat te gaan halen. Rene, Mikael en Vincent gingen dat doen, alleen Vincent kwam later terug met een Wimpy burger. Die je toch echt niet bij de supermarkt kan krijgen.

Nu ik dit verhaal schrijf in het hotel, krijgen we net te horen dat we niet kunnen eten in het hotel, wegens een 1 of andere bijeenkomst. Het is er ook erg druk. Rene dan ook weer een reservering gemaakt voor coldstream , niet iedereen zal daar blij mee zijn. Maar ze hebben in elk geval pizza's  en die lusten we allemaal

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bart en Retty.🌸:
    15 augustus 2014
    Ik denk dat we maar weer gauw wat met ons eetclubje af moeten spreken,dan krijgen jullie tenminste lekker eten ;)
    Veel plezier nog! Gr. Retty
  2. Jos en Marianne:
    15 augustus 2014
    Hallo allemaal,

Wat een belevenis met jullie eten daar. Gelukkig bestaan er pizza's. Die vullen ook prima. Weer twee mooie dagen gehad zo te lezen. Geweldig.

Veel plezier voor deze laatste week.

Groetjes uit Druten.
  3. Marjan:
    16 augustus 2014
    Dus jullie hebben voorlopig geen zin in pizza's in onze trattoria hahahaha dan maken we wel pasta als jullie weer komen
  4. Marjan:
    16 augustus 2014
    Vreemd is 3e keer dat maar helft van m'n tekst erbij staat - niet dat het zo spannende tekst was maar toch ...
    Eetse en veel plezier nog
    Groetjes
    Marjan Peter en Merlino
  5. Elsbeth:
    18 augustus 2014
    Als jullie terug komen geen pizza voorlopig meer denk ik. Jammer dat het eten zo nu en dan tegenzit.