Gunyatoo

27 juli 2014 - Thaba Chweu, Zuid-Afrika

Gisteravond niet meer geschreven maar we zitten nu in Rhenosterhoek. Een plaatsje in The middel of nowhere. En ja zoals we al dachten aan een durt road. We konden het eerst niet vinden en hebben de the long Tom passen, genaamd naar een kanon uit de de boerenoorlog. In lydenburg hebben we moeten bellen waar het precies was, want we hadden wel een route beschrijving om er te komen maar deze was niet geheel compleet. Wederom een geweldige rit gehad vanuit Witbank. Alleen in Nelspruit was de TomTom een beetje van slag zodat we even niet wisten waar we waren. Onderweg diverse apen, springbokken en volgens ons zelfs zebra's tegen gekomen.  Hier zitten we nu op een balkon heerlijk te genieten van het uitzicht in een opkomend zonnetje. Vannacht was het erg helder maar daardoor ontzettend koud. Een dekbed en een deken daarop was niet onnodig.  Het guesthouse waar we nu zitten is een familiebedrijfje en de eigenaar heeft 3 graden in bosbouw en zijn moeder runt het guesthouse. Alleen die zaten nu in het Krugerpark dus Brain de eigenaar moest ons verzorgen. Voor de avond maaltijd had hij een lasagna gemaakt erg lekker. Glaasje wijn erbij en nog een likeurtje, verschrikkelijk gastvrij allemaal.

vanmorgen werd ik wakker door de hond van de eigenaar, die het nodig vond alom aan de deur van het huisje te krabben. Goed gedaan door het beest want daardoor kon ik wel van een hele mooie zonsopkomst genieten en de parelhoentjes en andere beesten zien.

Gisteren werden we in de loop van de middag opgebeld door nThambo of we voor 15.00 uur in het Krugerpark wilden zijn ivm  de avond game drive. Dus vandaag vroeg weg om er zeker van te zijn dat we er zijn. Waarschijnlijk zullen we nu 2 dagen niets meer van laten horen. Want we hebben op de volgende plaatsen geen internet  en ook geen stroom

1. Hanneke:
    Hoi!
    Wat een belevenissen al en ook al weer zoveel gezien, echt geweldig.Wat betekent dat de eigenaar 3graden in bosbouw heeft?Bedoel je universitaire studie?En een Thambo is een inwoner van die streek??Voor jullie gesneden kost maar ik weet het echt niet.Geniet van het Krugerpark en tot over 2 dagen met jullie volgende verhaal!kijk er al naar uit.Liefs uit Nijmegen.xxxHanneke
  2. Home Base:
    27 juli 2014
    Zal Rai vast wel lukken om ergens stroom uit een boom te tappen... Wordt wel heel echt de bush beleven dus ! Doe voorzichtig daar en op naar het volgende avontuur. Groetjes uit game park Maas & Waal !
  3. An natter:
    27 juli 2014
    Hier is alles prima met de beestjes gaat alles goed de katjes zijn slim krijgen vaak dubbel eten veel plezier allemaal pa en ma
  4. Nel van veenn:
    27 juli 2014
    Bedankt voor het leuke verhaal hier is het heerlijk weer we zitten buiten te eten lekker verse eitjes Gr. ma
  5. Elsbeth:
    27 juli 2014
    Dit roept herinneringen op. In Nelspruit ben ik ook geweest en heb daar overnacht. En natuurlijk het Krugerpark. Fantastisch. En die zonsopgang onvergetelijk.
  6. Bart en Retty.🌸:
    27 juli 2014
    Leuk om jullie weer te volgen. Wij volgen nu laatste stukje tour, ook leuk! Volgende week zondag naar Frankrijk (von court). Genieten daar en groeten voor allemaal van ons.
  7. Jos en Marianne:
    27 juli 2014
    Hallo allemaal, klinkt weer erg mooi. Geweldig wat jullie allemaal zien. Al die dieren en ook het mooie landschap. Wij genieten hier zelfs mee. We kijken uit naar het volgende verslag. Veel plezier de komende twee dagen. Groetjes uit Duten.