Valley of Desolation

30 september 2013 - Graaff-Reinet, Zuid-Afrika

Vanmorgen bij het ontbijt was het een hot item, ons avontuur in het Samora game park. Niemand had er ooit van gehoord dat er geen bewaking was. Vandaag na een 2e lekke band, die meteen gemaakt kon worden en ons 35 rand kostte  ( lees € 2,50)  zijn we op weg gegaan naar het Camdeboo Natl Park. Waar we weer de enige waren, maar nu was er wel bewaking, ons kenteken nr werd zelfs genoteerd, dus mochten we er niet uitkomen, zullen er altijd hulp akties georganiseerd worden. Een hele geruststelling. Wederom heel veel wild gezien en rustig kunnen uitstappen om er naar te kijken. De meeste dieren waren ook op hun gemak, want ze gingen er gewoon bij liggen. We hebben diverse kuddes van buffels gezien, grnoe's , flamingo's, bokkies en apen. We hebben een heerlijke dag doorgebracht , tussen door naar een soort Mac geweest die meer levert dan alleen hamburgers, Mac is hier trouwens niet te vinden , misschien wel in Joburg maar verder hebben we hem nog niet gezien. Maar dit even terzijde. Tegen 3 uur waren we in de vallei der verlatenheid. Weinig dieren hier te bespeuren, maar een uitzichten !!! Weergaloos, en wederom niemand te bespeuren, we zijn in totaal 2 auto's tegen gekomen. Was een goede aanrader Sigie! Om 5 uur zijn we weer naar ons hotel gegaan. Een van de mensen daar vond onze auto blijkbaar erg vies, want deze bood aan hem schoon te maken. En daar zeiden we natuurlijk geen nee tegen, want hij was smerig. Voor 30 rand een blinkend schone auto van binnen en van buiten. Daar kan geen Carwash tegen op. De eigenaresse kwam net nog langs om te vragen of we nog wat gezien hadden, want zij waren gisteren geweest en niets,  dus even een paar fotootjes laten zien.  Ze was jaloers op de foto's van de buffels omdat er zoveel op stonden en zij helemaal niets hadden gezien. Morgen gaan we naar Addo elephant park, of althans naar een hotel daar in de buurt. Voor zover ik heb kunnen zien in een citrus plantage. Ik ben benieuwd. Maar eerst eten een lamstoofpotje iets speciaals , zuid afrikaans

1. Siegie en Anke:
    30 september 2013
    Jullie zijn goed bezig met het spotten van wild.
    Zo te horen wordt Lesotho goed gecompenseerd met avonturen in Graaff-Reinet. Ben erg benieuwd hoeveel olifanten jullie in Addo gaan scoren.
    Veel plezier en veilige reis verder,

Gr Anke en siegie
  2. Bart en Retty.🌸:
    1 oktober 2013
    Goed bezig hoor,Mikael heeft nog foto's doorgestuurd (schatje)
    Mooi hoor,prachtige plaatjes!Veel plezier daar.Groetjes Retty