Olympic National Park

2 september 2018 - Quinault, Verenigde Staten

vandaag na een heerlijk Amerikaans ontbijt, eieren met crème kaas en aardappelen op weg gegaan naar Lake Quinault. Gelegen in in het Olympic National Park. Nooit geweten dat ze daar bergen hadden van 2500  meter hoog. Laat staan gletschers. Bij Port Amgeles zijn we op aanraden van een paar medegasten in de BenB naar de Hurricane Ridge gegaan. Dat moest erg mooi zijn. En ja dat was het . Ik had verwacht om een steile bergweg te moeten rijden. En wat een uitzichten. Echt een aanrader.  Het was alleen ontzettend druk in het park, dat we moesten file rijden om er te komen. Blijkbaar mochten er niet meer dan 200 auto’s in het park. Want er stond een file van heb ik jouw daar. Een half uur gewacht en we mochten er in als er weer een auto uitging. Op de terug reis uit het park was het minimaal 1,5 uur wachten. Dus we hadden geluk.  Eenmaal boven nog een kleine wandeling gemaakt, die voor mij eindigde in een noodlanding op het pad. Hand en knie stuk, maar verder alles oké. Miste een steentje en katoen daar lag ik. ja Ret, ik kan het ook 😁.  De verdere wandeling wat rustiger aangedaan. Enkel wilde ff niet. Onderweg vlakbij de auto, kwamen we een klein eekhoorntje tegen. (Staat het park bekend om) die moest ik natuurlijk fotograferen. Ik dacht dat het beestje onder een auto zat, dus wachten en wachten totdat hij er onderuit kwam. Maar helaas niets. Totdat René mij vertelde dat hij bij mijn voeten stond. Echte dichterbij kon niet. Hij zat te snuffelen aan mijn schoenen. Tig foto’s van bovenaf kunnen nemen. De reis verder voortgezet. Naar de Salmon cascades, bekend om zijn zalm trek in Augustus/ september. Alleen nu ff niet. Te weinig water, moet eerst een keer goed regenen.  De watervallen waren met weinig water ook erg mooi. De sfeer die er hangt is vreemd omdat er veel mos groei is. Het park is namelijk bekend om zijn regenwouden. Ook zijn er veel Cedar bomen. Die veel groter en hoger zijn, dan de bomen die win gewend zijn. Nog niet zo groot als de sequoia maar ze deden er niet voor onder. Onderweg nog een aantal keer gestopt , 1 keer om te tanken. Aan de kust zijn we ook nog even gestopt om een perzik te eten, uitzicht was geweldig.  Van die kliffen enzo. Torn we naar beneden keken zagen we een soort hasi die aangespoeld was. Een meeuw zat er aan te pikken. Maar blijkbaar leefde hij nog want toen ik mijn camera gepakt had om hem te fotograferen, was hij weg. Volgens René door de golven opgepakt. Zal zo ff opzoeken wat voor 1 het was. Weer in de auto verder gegaan en uiteindelijk aangekomen in Quinault. Zitten daar zeer riant in een logde met geweldig uitzicht. Zie foto.

Morgen de buurt hier verkennen en naar de regenwouden

1. Bart en Retty.🌸:
    3 september 2018
    Oh, Bet kusje erop.... grrr zo niet leuk vallen! Kijk je een beetje uit verder! Heb nog geen foto's gezien! xx
  2. Sigie anke:
    3 september 2018
    Klinkt goed allemaal.
    Leuk om jullie reis op deze manier te volgen!