Orca day

1 september 2018 - Port Townsend, Washington, Verenigde Staten

Vandaag om 8.30 uur aanwezig zijn voor de whale watching trip. Waren al heel vroeg wakker. Vooral omdat we nog niet helemaal gewend zijn aan de 9 uur tijdverschil. Voor deze keer was het wel makkelijk want we waren al voor de wekker wakker. Konden we ons niet verslapen. John de eigenaar van de benb had een reispakketje voor ons klaar gemaakt met een heerlijk ontbijt er in. Een warme quiche, wat fruit en een muffin. Om 8.30 uur stonden we dan ook bij de boot bepakt en bezakt klaar om te vertrekken. Hadden extra truien, sweatshirts , hemdjes e.d aangetrokken. Want we waren gewaarschuwd dat het koud zou kunnen worden. En gelijk hadden  ze. Gelukkig waren er plaatsen binnen, maar voor het echte werk, moest je toch buiten zitten. We hadden vast gestelde plaatsen en zaten tegenover een stel uit Virginia . Alles wat was dat betreft prima geregeld en we vertrokken dan ook precies op tijd. De boot was niet helemaal vol. En waren 70 plaatsen en ik denk dat we met 60 man waren. Eenmaal weg gevaren werd er meteen een bestelling op genomen voor warme koffie e.d met taart. Wij hadden chocolade melk. Maar in de tussentijd zijn we naar buiten gegaan en waren de choco helemaal vergeten met gevolg koude chocolademelk. We kregen van alles uitgelegd over het zoeken naar walvissen. Waaronder zie je heel veel vogels in zee op 1 plaats is de kans groot dat daar ook een Mink whale zit. Al snel werden veel vogels gespot maar geen walvis te vinden. Vlak daarna werd er rechts een zeeleeuw gezien , waarop er aan de linker kant een Mink whale te spotten viel. Verder niets gezien. Om 11.00 uur werd er dan ook aanstalten gemaakt om naar Friday Harbour te gaan om te lunchen. Dan maar een vroege lunch. Al vrij snel werd er bekend ge zakt dat er niet geluncht werd omdat er Orca’s gezien waren. Wij er dus naar toe en ja hoor.  2 groepen waren er de T 34 en T 37 , de ene van 4 en de andere van 3. Jeetje wat gaaf om te zien. Veel foto’s gemaakt. Natuurlijk, maar ook veel gekeken.  Op een gegeven moment leek het wel dat ze gingen spelen. Zijvinnen omhoog, met de staart klappen. Zonnetje erbij geweldig! De eerste 7 orca’s gezien. Na een uurtje had de kapitein het toch wel gezien en moesten we weggaan voor de lunch. In Friday Harbour lekker gegeten. Zelfde restaurantje als 6 jaar geleden. Toen we daar ook geweest zijn. Maar niets gezien hebben. Om 14.50 uur was het weer verzamelen bij de boot om de middag toer te maken. De kapitein vertelde dat hij naar de Whale bank ging en dat we daar weer gingen zoeken. Alleen kwam daar niets van gerecht. Hij voer rechtstreeks door naar Port Townsend waar wat later bleek weer een groep Orca’s zat De T 65 groep. 1 van de oudere mannetjes, met een jonger mannetje , 1 vrouwtje en een jong van een half jaar. En dat op nog geen 5 minuten van ons plaatsje. 11 orca’s gezien , veel foto’s gemaakt. Ik kan mijn geluk niet op. dit kan ik ook weer van mijn bucketlist halen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. An natter:
    2 september 2018
    Wat geweldig wat jullie zoveel orkas gezien hebben dat lijkt me geweldigen heel lndrukwekkend fijn dat jullie zo genietenveel groetjes van pa en ma
  2. Bart en Retty.🌸:
    2 september 2018
    Super om te lezen! Dat is genieten met een grote G. Fijne tijd daar.
  3. Marjan:
    2 september 2018
    Ja gaaf hè om dat van dichtbij mee te maken 👍
    Ik heb walvissen gezien in San Diego toen we een dagje gingen varen met Frank & Thomas - super leuk - ik had alleen een foto van een staart die boven het water uitkwam - dan voel je je heel nietig bij zoiets groots en moois 🐋🐳