Regenwoud

3 september 2018 - Quinault, Verenigde Staten

Vanmorgen bij het ontbijt, wat we in een onooglijk tentje tegen over onze lodge wilden gaan eten, werden we verrast met de volgende slogan “ we can’t promise fast.......but we promise you good food. En gelijk hadden ze , het duurde uren maar was ook de moeite waard. Na dit lange ontbijt in de auto gestapt en op pad gegaan naar het regenwoud. Er zijn er 3 hier in de buurt en we hebben er nu 2 gezien.  Erg mooi, heel erg mooi. Vooral de eerste hier bij het meer. Dit kwam waarschijnlijk ook omdat er geen toeristen rond liepen, omdat dit de minst bekende is. Overal hing aan de bomen mos, overal waren water poeltjes, gigantische varens. Heel onwerkelijk allemaal. En stil, je hoorde niets, af en toe een vogel en verder niets. Bij binnen komst werden we trouwens gewaarschuwd voor poema’s wat te doen en wat niet te doen. Die beesten kwamen daar blijkbaar voor. Na daar een uur rond gelopen te hebben, zijn we naar de meest bekende gegaan. Het Hoh rain forrest en niet zoals ik steeds aannam het hoge. Moet wel toegeven dat het hoger lag, maar de naam kwam volledig toe aan de indianen stam die er woonde. Die regen woud werd voornamelijk gevormd door de red cedar bomen, spruit  en de  hemlocks alle 3 een cedar boom en de douglasspar. Die 3 ceders zijn enorm. De hoogte ongeveer 200 tot 300ft   Dus van de 70 tot 100 mtr. Ik had altijd gehoord dat deze wouden in Californië waren, maar hier dus ook. Ook hier een wandeling gemaakt van een uurtje . Zoals ik zelf al dacht dit regenwoud lag hoger, dus klimmen geblazen. Gelukkig viel het mee en was de trail goed uitgezet.  Vandaag weer tig foto’s gemaakt. Maar geen wild gezien waar ik toch wel een beetje op gehoopt had. Wat we wel gezien hebben is een volledig leeg strand. We waren er met zijn 4 en op. En verder niemand. En nee, het was niet vroeg in de morgen of laat in de avond. Gewoon overdag, mooi weer. Niets geen rare dingen alleen geen mensen. Dat komt bij ons toch niet voor!  Vanavond trouwens aan de kust gegeten en je raad het al, René heeft weer eens krab gegeten. Er werd ons een visrestaurant aan geraden, maar die bleek alleen maar gefrituurd te hebben en de serveerster vertelde ons dat we beter bij Mike’s konden gaan eten, want die verkocht andere soorten dan gefrituurd. Dat hoor je toch niet vaak, dat je beter naar een ander restaurant kan gaan. Alleen zoals gewoonlijk hier in de states binnen een half uur klaar met eten en weer onderweg naar het hotel. Zo doen ze dat. Vanavond hebben we ff nog lekker een kop chocola gedronken en nu weer lekker in het bedje. Morgen gaan we richting Oregon. En zien we wel waar we uitkomen.

1. Marjan:
    Klinkt goed
    Ben benieuwd naar de foto’s
    Geen idee wat er te zien is in Oregon, nooit iemand over bezienswaardigheden gehoord -
  2. Miranda:
    Klinkt allemaal mooi 😁
    Xx
  3. Cora:
    4 september 2018
    Leuk om al die verslagen te lezen! 💋❤👍