Rockaway Beach

4 september 2018 - Rockaway Beach, Oregon, Verenigde Staten

Nou, Marjan, als jij je afvroeg wat er in Oregon allemaal te zien is. Ik kan het je nu al vertellen. Vanmorgen uitgechecked bij onze logde, nog even ontbeten bij het snelle tentje. Wat nog langzamer was dan gisteren, maar een ontbijtje , perfect.  We hadden geplande om de highway 101 naar het zuiden te nemen. Dus een route volledig langs de kust. Nu wil dat in Amerika niet zoveel zeggen een kustweg, want dan kan er best nog een paar kilometer tussen de zee en de weg liggen. Het eerste gedeelte in de staat Washington was dat ook zo. Een mooie weg maar omgeven door bomen. Dit verandere volledig toen we de staat Oregon in reden. Het begon al dat we via een brug over de colombi rivier gingen. Zo eentje waar grote cargoschepen  vanuit de oceaan onder door kunnen. Gigantisch hoog aan 1 kant. Echte een steile weg omhoog. Aan het einde van de brug lag de plaats Astoria. Redelijke plaats waar ook cruise schepen aanleggen. Tenminste ik zag er eentje. Vanuit Astoria zijn we naar Seaside gereden. Een echte toeristische badplaats met alles er op en er aan. Daar lekker even gegeten (broodje tonijn salade) . En lekker rondgelopen. Weer in de auto gestapt en de weg vervolgd, verder de 101 op. Net buiten Seaside ging de weg omhoog en werd het een kustweg als geen andere, hoge kliffen en prachtige uitzichten. Geweldig. Het ene plakje nog mooier dan het andere. Heel veel uitkijk punten. Bij eentje kwamen we een man tegen die vertelde ons waar we het besten konden overnachten, vandaar dat we nu zitten in Rockaway. De man wilde eigenlijk dat we nog zuidelijker gingen, maar dat haalden we niet. We hebben nu, na eerst 4 andere motels gehad te hebben. Een uitzicht op zee.  Silversands heet het motel. Vanavond gegeten in een  familie restaurant, niet op aanraden van iemand maar het was het enige restaurant wat nog open was. Ze hadden een Mexicaanse en Italiaanse keuken. Vreemde combinatie, maar ja. Wij hadden fettuccine alfreddo met krab. Heerlijk.  De serveerster was erg enthousiast en heeft ons veel dingen verteld over Oregon, waar we bijv allemaal naar toe moesten gaan en hoe te rijden. Dus die route gaan we maar volgen. Helaas waren we te laat voor de zonsondergang.  Maar dat mag de pret niet drukken. Morgen op pad naar Portland

1. Marjan:
    5 september 2018
    Nou zo zie je maar weer - verrassend Oregon - ik had geen idee - kannie wachten tot ik de foto’s zie - highway 101 ken ik van San Diego naar San Francisco en dat was ook verschrikkelijk mooi en een ervaring op zich maar verder noordelijk ben ik niet gekomen - kijk al uit naar je volgende verslag 👍 veel plezier nog 💋
  2. An natter:
    5 september 2018
    Wij genieten nog steeds van alle berichtjes die jullie ons steuren dat vinden wij heel leukalles hier oke groetjes pa en ma