Privé game resort

29 september 2013 - Graaff-Reinet, Zuid-Afrika

We zouden vandaag naar de valley of Desolation gaan, maar we kregen een tip van een van de serveersters om naar een ander park te gaan. Dit lag net buiten Graaf Reinet. Na het ontbijt wij er heen. Onderweg kwamen we al een secretarisvogel tegen. En bij de afslag naar het park zagen we er nog meer, ook verscheidene bokken en impala's en gazelles of die dingen allemaal heten. Was wel vreemd bij het hek aangekomen moesten we dit zelf openmaken, het ging wel elektrisch maar we moesten op een knop drukken en dan ging het hek open. We waren binnen, aangezien een normale auto hebben kunnen we wel op dicht roads rijden, maar we moeten toch oppassen, dus langzaams rijden. Langs de weg aan alle kanten zagen we heel veel dieren.  En na een 15 km rijden, kwamen we weer een hek tegen, weer met de drukknop zelf opendoen en na ons werd het weer gesloten. Op het bord bij de eerste ingang stond dat het visitorscentrum na ongeveer 3 km er zou zijn, maar tot op heden niets gevonden, weer een hek, nu een dubbel, dus je ging in een soort sluis.  Nu met waarschuwings borden voor cheeta's we gingen dus jachtluipaard gebied binnen. En al die tijd helemaal niemand gezien. Op een gegeven moment een afslag naar een Game logde, wij die weg op. Eenmaal bij de logde aangekomen, was er helemaal niemand. Wel heel veel dieren gezien. Bavianen, tig andere apen en hele grote bokken, volgens Rene heten ze onyx , ik heb er nog nooit van gehoord. Door rivierbeddingen gereden, waar we niet harder mochten dan 20 km per uur. Maar helemaal niemand tegen komen.  Een aantal kilometer verder op weer een game lodge , en ja hoor daar werd opengedaan. De mensen keken ons wel heel vreemd aan. En wij dachten nog wel een kopje koffie te gaan drinken. Maar we waren op een privé bezit gekomen en mochten daar niet komen. Dus wij weer terug naar de eerste weg, kwamen onderweg een jeep safari tegen, wij nog lol want waarschijnlijk hadden we al meer gezien dan die mensen met ons gewone Aveotje. Helaas nog geen cheeta gezien, maar toch maar weer doorrijden. Weer een dubbel hek, met tig waarschuwingen. Daar kwamen we onze eerste giraffen tegen met jong, wratten zwijnen en nog veel meer wild. Na een paar kilometer weer een hek met nog meer waarschuwingen voor olifanten. Het stonk er al naar olifant. Daar zijn we maar omgedraaid. Want stel je voor er gebeurd wat enwat kunnen we uitleggen, ja we kwamen een olifant tegen. Op de terug wegkwamen we ook nog verschillende waarschuwingen voor neushoorns en ook de neushoorn zelf tegen, diverse giraffen, al  die tijd hebben we helemaal niemand gezien. Na een rit van ongeveer 3 uur waren we ons privé park weer uit. Vlak voor de uitrit zagen we ook nog landschildpadden op de weg lopen.  Morgen gaan we dat andere Park , de Valley of Desolation weer proberen, maar of dat net zo mooi is als dat van vandaag, dat weet ik biet. In elk geval zullen we daar wel mensen tegen komen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade