Een regen dag

10 september 2018 - Yakima, Washington, Verenigde Staten

Vandaag werden we wakker met regen. Veel regen. Spullen ingepakt en erg blij zijn dat we dit weer vandaag hebben en net gisteren. Want je zal toch een overnachting hier geboekt hebben en het is mistig en het regent. Weg uitzicht. Toen we uit checkten werd er aan ons gevraagd of we nog gebruik wilden maken van het zwembad. Nou eh nee. Twas veel te koud. En dat zeg ik ja. Die het nooit koud heeft. De voorspelling was ook sneeuw op 8000ft en wij zaten op 7600,dat zeg dus genoegdacht ik zo. Wij zijn rustig de beg afgereden en op zoek gegaan naar een zaakje waar we konden ontbijten. Helaas de kosten in timberline lodge voor een ontbijt waren minimaal 20 dollar p.p.. In rhoderondendron of zoiets vonden we een zaakje die een ontbijt serveerde. We waren eerst bij de DairyQueen, maar die was gesloten. Hier waren we de enigen, maar een prima ontbijt. Trouwens eerst vanmorgen schoonmoeder gefeliciteerd met haar 87ste verjaardag. Ze ging uit eten met de jongens, terwijl wij nog moesten ontbijten. Klinkt vreemd. In het plaatsje van het ontbijt regende het. Of harder dan op de berg. De mensen daar waren erg blij er mee , wij niet. Dit heeft ons dan ook doen besluiten om naar Portland te gaan, want je kunt beter in een stad in de regen lopen dan ergens anders. Zo gezegd zo gedaan en we waren vrij snel in Portland en ook in het centrum. Portland vonden we tegenvallen. Hebben er 2 uurtjes rondgewandeld en toen hadden we het wel gezien. Nog een poging gewaagd met een Hop on Hop off bus, maar die reden om het uur en werd daar meer beschouwd als een rondleiding en er konden maar 23 mensen in de bus, dus wij zouden om 13.00 uur aan de beurt zijn. Wat in hield  2 uur wachten. In de tussentijd was het ook droog geworden en wat later bleek reden we alleen maar naar steeds beter weer. Dan maar naar de auto gaan en op weg gaan naar de Bonneville dam in de Columbia river. Heel indrukwekkend om te zien allemaal. Kon ook door glazen ramen naar de vissen kijken die via een vissentrap omhoog gingen. Voornamelijk zalm was er nu. Ook het powerhouse gezien en mochten we naar binnen. Is al eind van 1930  meebegonnen te bouwen onder leiding van president Rooseveldt. Knap hoor wat ze toen al konden en hij doet het nog steeds. Hij word niet steeds gebruikt, vooral in de winter want dan hebben de mensen meer stroom nodig.  Vanuit de centrale zag ik steeds mensen in de rivier zwemmen, wat ik wel vreemd vond, want het is toch gevaarlijk daar zwemmen. Moet wel zeggen was een eind weg voor ons/mij. Toen we dichterbij gingen kijken bleken het zeeleeuwen te zijn die aan het spelen waren. Eerst dachten we dat het er 4 waren, maar later bleken het er veel meer te zijn. Ook hebben we de Multonah watervallen bezocht en even echte toeristen geweest. Ff snel foto’s en door rijden. Was mooi maar gewoon een waterval, niets meer, niets minder. Vanuit Bonneville zijn we langs de Columbia river door gereden naar Yakima. En daar zitten we nu. Heerlijk weer. Graadje of 25 dus we mogen niet klagen.  Hele mooie weg door de prairies van Washington. Zagen onderweg herten, heel veel paarden en 2 dode Coyotes langs de weg liggen. Die paarden trouwens liepen daar los in groepen. Moet zo is ff kijken of het wilde waren. Want er waren geen hekken daar. Nu zitten we dus in in Yakima een hele grote stad in de midle of no where. Volgens mij een oude indianen stad, maar dat is allang miet meer. Downtown is een historical  site en zeker al van 1875. Dus dan weet je het wel. Morgen gaan we richting Mount Rainier.

1. An natter:
    11 september 2018
    Alweer een goed verslag bedankt wij zijn gisteravond met de jongens en meisjes naar
    Loekie geweest en hebben daar biefstuk gegeten wat was dat lekker heerlijk en het was heel gezellig met elkaar we hebben echt genoten verder veel liefs van ons tot morgen