Terug naar de kust

11 september 2018 - Lincoln City, Oregon, Verenigde Staten

Integenstelling van wat ik gisteren schreef dat we naar Mount Rainier gingen. Zitten we nu weer aan de kust van Oregon, Lincoln City om precies te zijn. De reden hiervoor: ontzettend prut weer in de bergen. Vanmorgen gingen we vol goed moed naar Mount Raïnier. Onderweg heel zonnig, graadje of 23 , niets aan de hand zou je zeggen. Maar na een mijl of 50 ( 80km) begon de boel te bewolken. Op het moment dat we echt de bergen in gingen begon het al te stippelen en het werd alleen maar erger. Mist, geen hand voor ogen kunnen zien, zo slecht weer en koud. Erg jammer want volgens mij was de weg erg mooi, maar hebben we niet kunnen zien. Op een gegeven moment stond er langs de weg een bord met de afslag dat je vanaf dat punt Mount Rainier het best kon zien. Je zou ook met een kabelbaantje omhoog gaan. Aan het einde van de weg stond dus die kabelbaan, een groot skigebied en als enige een open restaurantje waar we lekker een kop chocolade melk gedronken hebben. Van de eigenaar hoorde we dat het minstens nog 4 dagen slecht weer zou blijven. Dat heeft ons doen besluiten om de kaart er nog eens bij te halen en te kijken wat we nog meer of weer wilden zien. De mooie plaatsen in washington vielen al snel af ivm het weer. De andere mogelijkheid was weer richting oosten, maar dat vond René niets. Dus werd het de kust weer. Daar heb je meestal mooier weer. Zo gezegd zo gedaan. Verschrikkelijke regenbuien onderweg gehad. Ook stukken met droog weer. We zijn langs mount st Helens gereden, hebben tenminste de afslag gezien.  Tot aan Portland echt slecht weer gehad en toen we richting kust gingen, werd het weer steeds beter. Zonnetje en hele mooie luchten, letterlijk en figuurlijk, want René heeft nog steeds lást van de uiensoep. Na niet veel zoeken hebben we een mooi motel gevonden. Leve Booking.com. We hadden eerst een andere uitgezocht maar nog niet geboekt. Gelukkig, want deze lag wel erg mooi, maar de kamer was volgens mij maanden niet gebruikt. Want hij stonk ontzettend muf. Ik had er 3 uitgezocht en waar we nu zitten was keuze 2. Palace Inn & Suites.  Vanavond weer lekker vis gegeten en morgen hier de boel verkennen. Er is genoeg te doen hier. We hebben besloten om hier een paar dagen te blijven en het later nog een keer te proberen om naar de bergen te gaan

1. An natter:
    12 september 2018
    Jammer van de regen maar geniet maar van de mooie kust hier is het ong 20 gr groetjes van pa en ma