Simkaart en olifanten

9 augustus 2014 - Addo Elephant Park, Zuid-Afrika

We moesten om 10.00 uur uit checken in Port Alfred, dus vroeg weg en het was maar een reis van een klein uurtje. We konden rustig aan doen. Eerst even naar het strand gegaan. Heerlijk even genoten van het uitzicht. De zee was nogal wild en er werd door heel veel gesurfd.  Na een klein half uur zijn we vertrokken naar Colchester, alleen kwamen we onderweg een mall tegen en meteen moest er geshopped worden :)

Mikael had in zijn wijsheid besloten om een goedkoop telefoontje met simkaart te kopen, om dan ook een data abonnement hierop te zetten, zodat hij toch ook zijn mail kon lezen. Dit had alleen wat voeten in aarde, de telefoonwinkels hadden blijkbaar het vragen uurtje deze dag, want hoewel er maar 2 klanten in de zaak waren, heeft het toch wel een klein uurtje geduurd voordat ze aan de beurt waren en dat was ook nog niet eens bij de telefoonwinkels zelf, maar bij een soort zeeman. De verkoper van de winkel had er alleen niet zoveel kaas van gegeten, waardoor we nog eens zeker een uur moesten wachten voordat het helemaal klopte. Maar Mikael heeft zijn data abonnement. Vandaar dat we ook om 1.00 uur konden vertrekken naar Colchester. Daar kwamen we dan ook om ff over 2en aan. Een prachtig hotel met hele grote kamers en een badkamer met een groot bad en een buitendouche.  Wederom is er weer wat fout gegaan met de boeking van de kamer voor Raimo en Vincent. En kregen ze weer een 2persoons bed. Dit probleem werd alleen heel snel opgelost en heeft Raimo en Vincent nu ieder hun eigen kamer en ook nog gratis. Ze had we een kamer met 2 bedden voor ze vrij, maar die moest dan om een of andere reden ook nog leeg gehaald worden. En het hotel was toch niet helemaal vol geboekt.

Op aanraden van de gastvrouw zijn we na onze was geteld te hebben voor de was van morgen, naar het Addo Game reserve gegaan. Zij vertelde namelijk dat er een leeuwin met welpen in een bepaald gedeelte van het park zat. En dat wij. U de meeste kans van spotten hadden. Niets van dat alles was waar, geen leeuw gezien. Maar wel heel veel olifanten, zebra's, hartebeesten, struisvogels etc etc. Morgen maar weer opnieuw proberen. Omdat het park om 5.30 sluit, hebben we ook maar de helft van ons ritje kunnen maken. Gelukkig kwam de parkwachter ons melden dat we vanuit een bepaald punt, rechtsomkeert moesten maken om nog op tijd bij de poort te zijn.

Weer bij het hotel aangekomen, werd er besloten om naar Port Elisabeth te gaan om te gaan eten. Mikael en Mathilde gingen niet mee, omdat Mika al 2 weken last van zijn buik had en zich nog steeds niet 100% voelde.  De gastvrouw van het hotel was in de tussentijd bezig om een grote braai aan te steken in het eetgedeelte, Rene en Vincent hebben haar een beetje geholpen. Rene heeft hout gezocht, want het aanwezige hout was een beetje nat en Vincent heeft geholpen het vuur wat op te steken, zodat binnen zeer korte tijd de zaak helemaal blauw stond en alle ramen en deuren opengemaakt moesten worden. Wij maakten ons uit de voeten om naar het restaurant te gaan. Nog geen 100 mtr weg en we hadden een lekke band, weer omgedraaid en snel de auto van Mikael geconfiskeerd. Mika heeft nog even snel de band gewisseld van onze auto en Rene heeft geregeld dat de band morgen ochtend om 7.00 uur gemaakt gaat worden, zodat we morgen na het ontbijt gewoon weer op pad kunnen gaan in Addo.

Het eten in Port Elisabeth was trouwens geweldig, Raimo had nog nooit zo'n lekkere steak gegeten, beweerde hij. Vincent was weer bezig als vuilnisbak, dus dat smaakte hem ook goed. Hoewel zijn steak in eerste instantie niet warm genoeg was.  Nu zitten Vincent en ik lekker op de veranda te genieten van de avond en het internet. Krekels en andere beesten maken oerwoud geluiden. Volgens Raimo het echte Afrika. Ben benieuwd of we morgen de leeuwen nog kunnen vinden.

1. Jos en Marianne:
    9 augustus 2014
    Hallo allemaal, wat een mooie dag weer. Fijn voor Vincent en Raimo dat ze ieder een eigen kamer hebben i.p.v. een tweepersoonsbed. Hopelijk sterkt Mikael snel aan zodat hij ook weer lekker kan genieten van al dat heerlijke eten. Veel plezier verder. Groetjes uit Druten.