Travel through time

8 september 2018 - The Dalles, Verenigde Staten

Vandaag deze scenic Oregon route gereden. Ongelooflijk hoe mooi en af wisselend . We reden door bossen, prairie landschap, bergen, canyons en zijn uiteindelijk geëindigd aan de Columbia river in het stadje The Dalles. Gelukkig voor ons heeft niemand ooit van de staat Oregon gehoord. Dus veel toerisme is er niet en dat moet zo blijven. Vanmorgen ons ontbijt gehad bij Macdonalds. En moet toegeven echt niet slecht. Ik had in nederland als eens een macontbijt gehad, maar dit was veel beter. Het was alleen opvallend hoeveel ouderen er zaten, maar ja daar horen wij ook bij, dus vielen niet op 😁.  Op weg gegaan naar de Painted Hills. In het John Day state park. De rit er naar toe, was voornamelijk prairie landschap. En was dan ook bang dat die Painted Hills tegen zouden vallen, vooral omdat er nergens tekenen waren dat je zo iets zou zien. Maar naar 50 mijl gereden te hebben, moesten we links afslaan en dan nog 6 mijl. Bij de eerste bocht veranderde het landschap al en na een paar mijl zag je de eerste roodgekleurde bergen. Daarna heuvels in allerlei kleuren van wit tot rood in diverse schakeringen en ook zwarte stukken er in. Echt heel mooi. Alles door erosie. De stukken zwart kwam door lava, rood was het vochtig geweest  en wit door droogte. Maar het leek net alsof het er op geschilderd was. De onderlaag was kleiig, tenminste zo leek het. Alsof je het er af kon krabben. We hebben 4 wandelingen gemaakt, waarvan 1 twee keer omdat ik het fototoestel op tijd had ingesteld en daardoor de foto’s overbelicht waren. Stom stom stom, maar gelukkig kwam ik er op tijd achter. Ook een wandeling naar de painted cave, alleen niet te vinden. Hadden niet goed gelezen waren de painted cove. Na de painted Hills naar de wereld stad Mitchell gegaan voor een heerlijk hotdog in het plaatselijke café. Meer was er ook niet in het plaatsje, of althans geen andere huizen gevonden. Laatstaan nog een café. Er hing een foto en kranten artikel uit 1999 dat de eigenaressen dit zaakje waren begonnen.  Veel veranderd was er niet. Alleen ouder en veel dikker. Vanuit Mitchell naar Fossil gereden. Weer zo’n wereld stad, wel wat  groter. Want er was een tankstation e.d ook een BenB, die had ik al ergens in zien staan. Was een heel oud huis, zag er erg gaaf uit. Daarna doorgereden naar The Dalles, waar ik al een motel had geboekt. Had ik gedaan in dat cafeetje. Dus internet hadden ze. Zitten nu hier in een prima motel aan de oevers van de Columbia river. Net de overnachting voor morgen geboekt. In het hotel van de film the shining. De Timberline lodge, op Mount Hood.