Walvissen en natuur die niet bestaat

13 september 2018 - Lincoln City, Oregon, Verenigde Staten

Vandaag zijn we vroeg opgestaan om naar Depoe bay te gaan om vroeg Walvissen te spotten. We wilden om 9.00 uur weg en dat is ook gelukt. Maar alleen walvissen houden niet zo van vroeg op staan. Want het was lauw Loenen. Er waren er maar 2.  Een half uurtje daar gezeten en ff een lekkere cappuccino gedronken en op weg gegaan naar een volgende stop op de highway 101. Daar was meer te zien. Zo hebben we allen uitzicht punten vandaag gehad tot aan Newport. Zeker zo’n 50 grijze walvissen gespot. Het kan natuurlijk ook steeds dezelfde walvissen zijn die met ons mee zwommen. Op sommige punten waren ook andere dieren te zien volgens de borden. Maar toen we daar naar vroegen hoe we bijv, papagaaiduikers konden spotten, werd ons verteld dat deze dieren hier helemaal niet voor kwamen. Dat zelfde gold voor de otter en nog wat zeevogels. Met andere woorden de borden stonden er om die beesten uit te nodigen om hier ook naar toe te komen. De zeeotter bijv is al sinds 1918 niet meer in Oregon gezien, waarom vermelden dat ze er nog zijn. In Newport hebben we lekker gelunched en toen nog doorgereden naar Sealrock. Maar aangezien het laag water was waren er geen zeeleeuwen te vinden. Zeeleeuwen komen niet met laag water aan land, is ons verteld. Waarom weet ik ook niet. Maar het schijnt zo te zijn.  Bij sealrock hebben we een lekkere strandwandeling gemaakt. Tijdens de wandeling zijn we een kalkoengier tegen gekomen, die zich te goed deed aan een dode zeemeeuw. En nog een paar raven. Na lekker uitgewaaid te zijn weer omgedraaid en naar Depoe bay terug gereden. Langer wandelen kon trouwens niet wat het werd hoogwater en dat ging wel erg snel, waardoor we bijna natte voeten hadden. In Depoe bay aangekomen, was blijkbaar de werkdag van de walvis ook gestopt want er was er geen 1 meer te zien. Dus maar doorgereden naar ons hotel. Eerst nog ff een ijsje gegeten en toen in de jacuzzi. Moe maar voldaan. Vandaag weer mooi zonnig weer gehad, alleen later in de middag begon het te misten. De donkere wolken hingen achter ons in het binnenland en daar schijnt het hard geregend te hebben. Voor vannacht word er weer regen voorspeld, zoals iedere nacht hier. Dus het zal wel weer gaan regenen zoals iedere nacht hier. Morgen staat op het programma om de overdekte bruggen hier op te zoeken. Er schijnen er hier best wel veel van te zijn. Dus de moeite waard van een bezoekje.