Weg uit nThambo

29 juli 2014 - Hazyview, Zuid-Afrika

vanmorgen om 5.45 uur opgestaan om te genieten van de laatste ochtend safari. Het begon al goed we kwamen al vrij snel een familie giraf tegen. dit beloofde wat, maar helaas..... onze gidsen kwamen het spoor van een leeuw tegen, de zelfde die we gisteren gezien hebben. deze was de gehel nacht al bezig geweeest met brullen om zijn vrienden. blijkbaar waren ze gekomen en gedrieen zijn ze op pad gegaan. Isaac onze speur neus, is uit eindelijk van de jeep gestapt om het spoor verder ter voet te zoeken, wij kregen toen ons bakkie koffie en muffin. Na dit bakkie weer op weg gegaan en wederom een groep met wilde honden tegen gekomen. Nu eentje van 8 . Matt de andere speurneus vertelde dat er nu nog maar 250 wilde honden in het park waren. dus wat we zagen was iets vrij uitzonderlijks. Een goedhoudertje du. wel een paar mooie foto"'s van gemaakt. Maar in de tussen tijd waren de leeuwen gevlogen. Bij terug komst in ons kamp. het ontbijt genuttigd en toen alles ingepakt en op weg naar Sabie River Bush gegaan. Een hele mooie rit gehad, heel veel dieren gezien( wij doen het zelf dus beter) waaronder een Afrikaanse Civet. nog nooit van dit beestje gehoord, maar het bestaat. Dit rit ging langs de meest ellendige krotten wijken een dan weer hele mooie stukken van Afrika. Bij Sabie Bush aangekomen leek het er in eerste instantie op dat wij de enige gasten zouden zijn. zo stil was het er. Een lunch genuttigd en toen weer op safari gegaan maar nu in het Kruger park. Volgens de omschrijving lag het naast de Paul Kruger poort maar dat was wel heel wijds bedoeld. Want deze was maar 19km verder op.

in het Krugerpark beland hebben we heel veel olifanten gezien, waardoor de olifant nu op de 2e plaats gekomen is met meest geziene dier na de impala. ook hebben we nijlpaarden, 1 buffel, hyena's en 1 krokokdil gezien. Van de laatste alleen de ogen, want de rest zat onderwater.

Bij ons hotel, wat aan het water ligt, zijn ook nijlpaarden te zien. tot nu hebben we er een gespot, maar..... is ons verteld er zijn er meer.

vanavond krijgen we een lekkere maaltijd, waar iedereen zich op verheugd ( maar niet heus). Ik heb begrepen dat we een keuze hebben tussen beef en kip. ik wacht en houd jullie op de hoogte.

1. Jos en Marianne:
    29 juli 2014
    Dat zijn toch al twee diersoorten die in grotere getalen gespot zijn door jullie. Wie weet nu in het park dat het zich gaat uitbreiden. Hopelijk voor jullie worden de maaltijden ook weer beter anders wordt het nog zelf op jacht gaan. Veel plezier. Groetjes Jos en Marianne
  2. Jos en Marianne:
    Geweldige foto's trouwens.
  3. Jos en Marianne:
    29 juli 2014
    Ook mooie foto's. Techniek staat voor niets. Wij genieten hiuer volop mee.
    Groetjes van ons.
  4. Hanneke:
    Hoi,
    Alweer genoeg meegemaakt en gezien! Vanavond wel lekker gegeten(uit het uitgebreide aanbod.....)beef of kip??
    Prachtige foto's, kunnen zo uit een boek komen, echt mooi!
    Veel plezier weer en liefs uit Nijmegen .xxxx
  5. Elsbeth:
    29 juli 2014
    Sabie River Bush komt me bekend voor; ook geweest. Zeker een mooie rit. Een Afrikaanse Civet kat heb ik niet in het wild gezien, maar ken hem wel. Ik kan de foto's nu ook zien. Prachtig hoor.
    Een springbokkie is ook erg lekker. Volgens was het dezelfde krokodil die ik heb gezien. Ook 1 en alleen de ogen. Hoop dat jullie vandaag voldoende eten krijgen.